Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hovland-Yale Modeli, Carl Hovland ve ekibi tarafından Yale Üniversitesi'nde geliştirilen, ikna ve tutum değişikliği süreçlerini açıklayan bir modeldir 12.
Bu modele göre, tutum değişikliğinin gerçekleşmesi için üç ana faktör önemlidir:
- Kaynak (The Communicator): Mesajı veren kişinin güvenilirliği ve uzmanlığı ikna sürecini etkiler 12.
- Mesaj (The Communication): Mesajın içeriği, iki taraflı argümanların daha etkili olması gibi faktörlerle belirlenir 12.
- Hedef Kitle (The Audience): Alıcıların özellikleri, zeka, kişilik ve cinsiyet gibi, ikna olma olasılığını etkiler 12.
Ayrıca, Hovland-Yale Modeli, ikna sürecinin beş aşamalı bir süreç olduğunu öne sürer: dikkat, anlama, kabullenme, akılda tutma ve davranış 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: