• Buradasın

    Hovland Yale modeli nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hovland-Yale Modeli, Carl Hovland ve ekibi tarafından Yale Üniversitesi'nde geliştirilen, ikna ve tutum değişikliği süreçlerini açıklayan bir modeldir 12.
    Bu modele göre, tutum değişikliğinin gerçekleşmesi için üç ana faktör önemlidir:
    1. Kaynak (The Communicator): Mesajı veren kişinin güvenilirliği ve uzmanlığı ikna sürecini etkiler 12.
    2. Mesaj (The Communication): Mesajın içeriği, iki taraflı argümanların daha etkili olması gibi faktörlerle belirlenir 12.
    3. Hedef Kitle (The Audience): Alıcıların özellikleri, zeka, kişilik ve cinsiyet gibi, ikna olma olasılığını etkiler 12.
    Ayrıca, Hovland-Yale Modeli, ikna sürecinin beş aşamalı bir süreç olduğunu öne sürer: dikkat, anlama, kabullenme, akılda tutma ve davranış 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Carl Hovland'ın teorisi nedir?

    Carl Hovland'ın teorisi, ikna ve tutum değişikliği üzerine odaklanır. Hovland'ın teorisinin temel ilkeleri: 1. Kaynak: İkna edici mesajın kaynağı, güvenilir ve uzman biri olduğunda daha etkili olur. 2. Mesaj: İki taraflı mesajlar, tek taraflı mesajlara göre daha ikna edicidir, çünkü her iki tarafın da gösterilmesi ve ardından kendi görüşünün doğru olduğunun açıklanması önemlidir. 3. Seyirci: Zeki ve kültürel farklılıkları olan seyirciler, daha geçerli argümanlarla ikna edilir. Hovland ayrıca, sosyal öğrenme teorisini de geliştirmiştir, bu teori tutumların gözlem ve etkileşim yoluyla oluştuğunu ve değiştiğini öne sürer.