Alışveriş hastalığının (oniomania) nedenleri çeşitli psikolojik, sosyal ve çevresel faktörlere dayanır: 1. Psikolojik faktörler: Anksiyete, depresyon, düşük özsaygı gibi durumlar alışveriş bağımlılığını tetikleyebilir. 2. Sosyal faktörler: Tüketim odaklı kültür, modaya uygun olma arzusu, sosyal medya etkisi ve başkalarıyla rekabet etme isteği alışveriş bağımlılığını destekleyen sosyal baskılardır. 3. Çevresel faktörler: Alışveriş merkezlerinin artışı, online alışverişin kolaylığı ve sürekli yeni kampanya ve indirimlerin sunulması bu durumu pekiştiren unsurlardır. Ayrıca, ailenin çocuklarına karşı yetersiz iletişimi de alışveriş bağımlılığına yol açabilir; ebeveynler, çocuklarının isteklerini parayla satın aldıkları şeylerle doldurmaya çalışabilirler.