• Buradasın

    Scratch'ta labirent oyunu nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Scratch'ta labirent oyunu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Arka plan ve karakter ekleme 3. Scratch programını açtıktan sonra, kullanılacak arka plan ve karakterler eklenmelidir 3. Arka plan olarak hazır bir resim kullanılabilir 3.
    2. Kare öğe oluşturma 2. "Yeni karakter çiz" komutu ile bir kare öğe oluşturulmalıdır 2.
    3. Kod yazma 2. Oluşturulan kare öğeye çift tıklanarak kod yazılmaya başlanabilir 2.
    4. Başlangıç konumu ve geriye sayma 2. Mavi blok, yeşil kare öğesinin program ilk çalıştığında hangi koordinatlarda konumlandırılması gerektiğini belirler 2. Ardından, 60 kere sayan bir sayaç kullanılarak her saniyede sürenin bir azaltılması sağlanır 2.
    5. Kare öğesini hareket ettirme 2. Yeşil kare öğesinin hareket etmesi için klavyedeki yön tuşları kullanılır 2.
    6. Bitişi ve çarpmaları algılama 2. Yeşil öğe, alttaki sahne elemanında herhangi bir kırmızı öğeye veya siyah duvarlara çarparsa oyun biter 2.
    Daha detaylı bilgi ve kod örnekleri için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • Kodlama Eğitimi sitesinde Scratch labirent oyunu ve uygulaması hakkında bilgi bulunmaktadır 2.
    • Özgür ŞEREMET sitesinde Scratch örnekleri arasında labirent oyunu yer almaktadır 3.
    • toruntay.com sitesinde Scratch ile labirent oyunu kodlaması hakkında bir PDF dosyası bulunmaktadır 4.
    • eylematbakan.com sitesinde Scratch dersleri arasında labirent oyunu yapımı yer almaktadır 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Scratch ücretsiz oyun yapılabilir mi?

    Evet, Scratch ile ücretsiz olarak oyun yapılabilir. Scratch, kar amacı gütmeyen bir kuruluş tarafından geliştirilen ve tamamen ücretsiz olan bir blok kodlama platformudur.

    Scratch oyunları nasıl oynanır?

    Scratch oyunları oynamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hesap oluşturma. 2. Oyun arama. 3. Oyunu başlatma. 4. Oyun talimatları. Ayrıca, Scratch'te oyun oynamak için aşağıdaki kaynaklar da kullanılabilir: YouTube. scratch.mit.edu. maker.robotistan.com.

    Scratch oyun örnekleri nereden bakılır?

    Scratch oyun örneklerine şu sitelerden ulaşılabilir: ozgurseremet.com. maker.robotistan.com. ydoc.vercel.app. Ayrıca, "scratch.mit.edu" sitesinde de örnek Scratch projeleri bulunmaktadır.

    Scratch'ta karakter nasıl köşeden başlar?

    Scratch'ta karakterin köşeden başlaması için, karakteri hareket ettirirken "Döndürme Biçimi" ayarlarını kullanmak gerekmektedir. Bu ayarlar, araç çubuğundaki "Döndür", "Sağa-sola flip" ve "Döndürme yok" düğmeleriyle yapılır. "Döndürme yok" seçeneği, karakterin yönünü değiştirse bile kostümünün dönmeyeceği anlamına gelir ve bu, karakterin köşeden başlaması için uygun bir ayar olabilir.

    Labirent oyunları nelerdir?

    Bazı labirent oyunları şunlardır: Maze: Path of Light; Maze Speedrun; Neon Car Maze; Pipes; Mekorama; Horror Dungeon 3D; Gobdun; Big Tower Tiny Square 2; Box Kid Puzzles; Laser Maze - Puzzle. Ayrıca, Yandex Games sitesinde Maze!, Dinopark: survive in the maze, Robbie Horror: Herobrine's Maze gibi birçok ücretsiz çevrimiçi labirent oyunu bulunmaktadır. Labirent oyunları, problem çözme becerilerini, mekansal farkındalığı ve stratejik düşünme yeteneklerini geliştirir.

    Scratch oyun yapmak zor mu?

    Scratch ile oyun yapmak zor değildir, çünkü Scratch, özellikle çocuklar ve yeni başlayanlar için tasarlanmış, kullanımı kolay bir programlama ortamıdır. Scratch ile oyun yapmak için: Scratch internet sitesine gidilir ve "Oluştur" butonuna tıklanarak proje çalışma sayfasına erişilir. Temel talimatlar doğru yerlere yerleştirilerek etkileşimli proje oluşturulur. Projeyi kaydetmek, başkalarıyla paylaşmak ve geliştirmek için ücretsiz bir Scratch hesabı oluşturulabilir. Ayrıca, Scratch ile yapılan örnek projelere "Keşfet" bölümünden ulaşılabilir ve bu projeler düzenlenerek daha da geliştirilebilir.

    Labirent oyununda hangi komutlar kullanılır?

    Labirent oyununda kullanılan bazı komutlar: Başlangıç konumu ve geriye sayma: 60 saniye içerisinde duvarlara çarpmadan bitiş noktasına ulaşmak için bir sayaç kullanılır. Kare öğesini hareket ettirme: Yön tuşlarına basıldığında yeşil kare öğesinin x ve y ekseninde hareket etmesi sağlanır. Bitişi ve çarpmaları algılama: Alttaki sahne elemanında kırmızı veya siyah bir nesneye çarpıldığında oyun biter ve başlangıç noktasına dönülür. Döngü: Belirli bir blok sayısı ile tamamlama şartı eklemek için döngü bloğu kullanılır. Kullanılan bazı Scratch kod blokları: "x, y noktasına git"; "90 yönüne yönel"; "10 adım git"; "sürekli tekrarla"; "eğer ... ise"; "rengine değiyor mu". Labirent oyununda kullanılan komutlar ve kod blokları, kullanılan platforma ve oyunun tasarımına göre değişiklik gösterebilir.