• Buradasın

    DirectPlay nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    DirectPlay, Microsoft tarafından geliştirilmiş, özellikle çok oyunculu oyunlar ve sohbet uygulamaları için kullanılan bir iletişim protokolüdür 14.
    DirectPlay, sunucu-istemci veya eşten-eşe (peer to peer) tipi organizasyonlarda asenkron mesajlaşma, mesaj öncelikleri, paket birleştirme, kayıpsız gönderim ve paket şifreleme gibi olanaklar sunar 1. Ayrıca, DirectPlay Voice modülü sayesinde ses iletimi de mümkündür 1.
    DirectPlay, artık geliştirmesi durdurulmuş bir teknolojidir ve DirectX 9'a ait bir bileşendir 4. Ancak, bazı oyun veya uygulamalar hâlâ bunu kullanabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    DirectPlay neden kaldırıldı?

    DirectPlay, Microsoft tarafından Windows Live için Oyunlar teknolojisi lehine kullanımdan kaldırılmıştır. DirectPlay, DirectX'in daha az ilgi gören bileşenlerinden biriydi ve özellikle Windows Vista'da kullanımdan kaldırılmıştır. Ancak, 2008'den önceki oyunları oynamak için hala gereklidir.

    DirectPlay Windows 10 nasıl indirilir?

    DirectPlay'i Windows 10'a indirmek için aşağıdaki adımları izleyin: 1. Masaüstündeki "Başlat" düğmesine tıklayın, "Windows Özelliklerini Açın veya Kapatın" yazın ve sonuca tıklayın. 2. Açılan "Pencere Özellikleri" diyalog kutusunda "Eski Bileşenler" bölümünü bulun ve genişletin. 3. "+" işaretine tıklayın ve açılan kutucuğa "DirectPlay" seçeneğini işaretleyin. 4. Değişiklikleri kaydetmek ve çıkmak için "Tamam" düğmesine basın. 5. Kurulum prosedürünün tamamlanmasını bekleyin. 6. Bilgisayarınızı yeniden başlatın; DirectPlay etkinleştirilecektir. DirectPlay, Windows 10'da yerleşik bir bileşen olmasına rağmen, varsayılan olarak devre dışıdır.

    DirectPlay Voice ne işe yarar?

    DirectPlay Voice, çok oyunculu oyunlarda sesli iletişim imkanı sağlayan bir API'dir. Bu teknoloji, aşağıdaki işlevleri yerine getirir: Voice Activation (VA) ve Push To Talk (PTT) gibi yöntemlerle sesli iletişimi etkinleştirir. Otomatik Kazanç Kontrolü (AGC) ile konuşma hacminin sabit kalmasını sağlar. Ses sıkıştırma codec'leri kullanarak, düşük bant genişliğinde bile sesli iletişimi mümkün kılar. Merkezi sunucu (forwarding server) ve karıştırma sunucusu (mixing server) gibi alternatif iletişim yöntemleri sunar. Bu özellikler, oyunların daha gerçekçi ve takım çalışması odaklı olmasını sağlar.