Texture mapping (doku eşleme), 3D modellere iki boyutlu (2D) görsel detaylar eklemek için kullanılan bir bilgisayar grafikleri tekniğidir. Texture mapping'in bazı işlevleri: Gerçekçilik ve detay: Modellere ahşap desenleri veya kumaş desenleri gibi karmaşık yüzey detayları ekler. Temel renk ve doku: Gerçek dünya nesnelerini taklit etmek için temel renk ve dokuları tanımlar. Yansıma ve gölge: Normal, speküler ve ortam tıkanıklığı gibi haritalarla yüzeylerdeki yansıtıcı alanları ve gerçekçi ışık ile gölge etkileşimlerini belirler. Geometrik karmaşıklığı azaltma: Normal ve çarpma eşleme gibi tekniklerle, modelin çokgen sayısını artırmadan karmaşık detayları temsil eder. Zaman tasarrufu: Manuel doku boyama yerine, hazır veya özel dokuların yazılımlarla uygulanmasını sağlar. Texture mapping, animasyon, oyun, sanal gerçeklik ve diğer bilgisayar grafikleri uygulamalarında kullanılır.