Far ve yağmur sensörünün çalışma prensibi şu şekildedir: Yağmur Sensörü: Sensör, ön cama 45 derecelik bir açıyla kızılötesi ışık yansıtır. Cam kuru ise, ışığın çoğu sensöre geri yansır. Camda su damlacıkları varsa, ışık farklı yönlere yansır. Sensördeki yazılım, yansıyan ışık miktarı önceden belirlenmiş bir seviyeye düştüğünde silecekleri çalıştırır. Far Sensörü: Optoelektronik bir dedektör, dış ışık koşullarını ölçer. Dedektör, suni ışığı gün ışığından ayırmak için belirli dalga boylarını algılar. Özel bir algoritma, sensörlerin sağladığı verilere dayanarak farklı ışık koşullarını (gündüz, gece, alacakaranlık veya tünel ve köprü geçişleri) algılar ve buna uygun olarak sürüş farlarını açar veya kapatır. Yağmur ve far sensörlerinin çalışması için aracın elektronik kontrol ünitesinin sağlam olması ve sistemlerin iletişim kurabilmesi gereklidir.