• Buradasın

    Teker yanak ayarı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Teker yanak ayarı, yani rot ayarı, şu adımlarla yapılır:
    1. Aracın Kaldırılması: Araç kriko ile kaldırılır 1.
    2. Ölçüm Cihazlarının Bağlanması: Her iki tekere de rot ayarını yapacak olan elektronik ölçüm cihazı bağlanır ve bu cihazlar bir bilgisayara bağlanır 13.
    3. Açı Ayarı: Aracın rot ayar vidası ayarlanarak tekerin açısı değiştirilir ve bilgisayar ile iki teker arasındaki mesafe ayarlanır 1.
    4. Kontrol: Rot ustası, elindeki manuel veya lazer metre ile ölçüm yaparak bilgisayardaki sonucu kontrol eder 1.
    5. Paralel Hale Getirme: Her iki teker de birbirine paralel hale getirildiğinde işlem tamamlanır 1.
    Rot ayarı, uzman kişiler tarafından bilgisayarlı makinelerde yapılmalıdır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tekerlek ayarı nasıl olmalı?

    Tekerlek ayarının doğru olması için aşağıdaki parametreler kontrol edilmelidir: Hizalama (toe). Kamber (camber). Kaster (caster). Aksların paralelliği. Tekerlek ayarının doğru yapılması, aracın kontrollü bir şekilde ilerlemesini, lastiklerin eşit şekilde aşınmasını ve direksiyon sisteminin korunmasını sağlar.

    Araç tekerinde yanak ne kadar olmalı?

    Araç tekerinde yanak yüksekliği, lastiğin genişliğine oranla genellikle %55 ile %60 arasında olmalıdır. Yanak yüksekliğinin uygun olup olmadığını belirlemek için lastiğin yanağındaki kodlara bakmak gerekir: 205/55 R16. 195/65 R15. Uygun yanak yüksekliğini seçerken, aracın cinsi ve kullanım amacı dikkate alınmalıdır.

    Lastik sapma ayarı nasıl yapılır?

    Lastik sapma ayarı (balans ayarı) şu adımlarla yapılır: 1. Lastiklerin sökülmesi ve temizlenmesi. 2. Lastiklerin balans makinesine takılması. 3. Ağırlık ekleme. 4. Test ve son kontrol. Balans ayarı, yetkili ve profesyonel montaj noktaları tarafından, özel bir balans makinesi kullanılarak yapılmalıdır. Balans ayarının gerekli olduğunu gösteren işaretler: 50-100 km/s hız aralığında direksiyonda veya araç gövdesinde titreşim; lastik dişlerinde düzensiz aşınma; sürüş sırasında anormal sesler; lastik değişimi veya jant tamirinden sonra. Balans ayarı, lastiklerin ömrünü uzatır, yakıt tüketimini azaltır ve sürüş konforunu artırır.

    Lastik yanak yüksekliği yüzde kaç olmalı?

    Lastik yanak yüksekliğinin yüzde kaç olması gerektiği, araç kullanımı ve kişisel tercihlere bağlıdır. Bazı seçenekler ve özellikleri: 55 yanak. 60 yanak. Lastik yanak yüksekliği hesaplanırken, yanak yüksekliğinin lastiğin genişliğine oranı yüzde olarak belirlenir.

    Teker yanağı ne işe yarar?

    Teker yanağı, lastiğin pürüzsüz dışa bakan tarafıdır ve lastiğin hem iç bileşenlerini korur hem de yapısal bütünlüğünü sağlar. Teker yanağının işlevleri: Aracın yol tutuşunu artırma. Güvenli frenleme sağlama. Darbeleri absorbe etme. Lastiğin estetik görünmesini sağlama. Lastiğin teknik özelliklerini üzerinde bulundurma.