• Buradasın

    Teker yanak ayarı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Teker yanak ayarı, yani rot ayarı, şu adımlarla yapılır:
    1. Aracın Kaldırılması: Araç kriko ile kaldırılır 1.
    2. Ölçüm Cihazlarının Bağlanması: Her iki tekere de rot ayarını yapacak olan elektronik ölçüm cihazı bağlanır ve bu cihazlar bir bilgisayara bağlanır 13.
    3. Açı Ayarı: Aracın rot ayar vidası ayarlanarak tekerin açısı değiştirilir ve bilgisayar ile iki teker arasındaki mesafe ayarlanır 1.
    4. Kontrol: Rot ustası, elindeki manuel veya lazer metre ile ölçüm yaparak bilgisayardaki sonucu kontrol eder 1.
    5. Paralel Hale Getirme: Her iki teker de birbirine paralel hale getirildiğinde işlem tamamlanır 1.
    Rot ayarı, uzman kişiler tarafından bilgisayarlı makinelerde yapılmalıdır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araç tekerinde yanak ne kadar olmalı?

    Araç tekerinde yanak yüksekliği, lastiğin yere temas eden kısmı ile jant arasındaki mesafedir ve bu değer lastiğin yan tarafındaki rakamsal değerlerle ifade edilir. Doğru yanak yüksekliği, aracın cinsine göre değişir ve her aracın teknik tarifnamesinde lastik tavsiyesi yer alır.

    Tekerlek ayarı nasıl olmalı?

    Tekerlek ayarı iki ana bileşenden oluşur: rot ayarı ve balans ayarı. Rot ayarı aracın ön düzen sisteminin doğru açılara sahip olmasını sağlar. Bu ayarın doğru yapılması için: 1. Tekerleklerin içe ve dışa dönük açıları kontrol edilir ve düz bir konuma getirilir. 2. Lastiklerin düşey açıları incelenir ve bombeli görünüm varsa düzeltilir. 3. Kaster ayarı yapılarak direksiyon ekseninin ileri veya geri açıları hesaplanır. 4. Arka aks yönü ve aracın merkez çizgisi karşılaştırılarak aksların paralel olması sağlanır. Balans ayarı ise tekerleklerin dengeli bir şekilde dönmesini sağlar. Bu ayarın doğru yapılması için: 1. Jantla birlikte sökülen tekerlek balans makinesine bağlanır ve iç ve dış ölçüleri alınır. 2. Makinedeki muhafaza kolu indirilerek tekerlek döndürülür ve dengesizlik miktarı ölçülür. 3. Kaç gramlık ağırlık monte edilmesi gerektiği belirlenir ve bu ağırlıklar tekerleğe eklenir. 4. Denge sağlandıktan sonra tekerlek düzenekten indirilerek araca takılır. Tekerlek ayarlarının düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde uzman bir serviste yapılması önerilir.

    Teker yanağı ne işe yarar?

    Teker yanağı, lastiğin dışa bakan tarafı olup, aşağıdaki işlevleri yerine getirir: 1. İç bileşenleri koruma: Lastiğin iç yapısını ve bileşenlerini dış etkenlerden korur. 2. Yapısal bütünlük: Lastiğin yapısal bütünlüğünü sağlayarak, lastiğin düzgün bir şekilde çalışmasını ve dayanıklılığını artırır. 3. Yol tutuşunu artırma: Aracın yol tutuşunu iyileştirir ve güvenli frenleme sağlar.

    Lastik yanak yüksekliği yüzde kaç olmalı?

    Lastik yanak yüksekliği, lastiğin genişliğinin yüzde (%) olarak ifade edilir. Örneğin, 60 yanak yüksekliği, lastiğin yanak yüksekliğinin lastik genişliğinin %60'ı kadar olduğu anlamına gelir.

    Lastik sapma ayarı nasıl yapılır?

    Lastik sapma ayarı (balans ayarı) şu adımlarla yapılır: 1. Tekerleklerin Sökülmesi: Lastikler ve jantlar sökülür. 2. Ölçüm: Balans makinesi kullanılarak tekerleklerin iç ve dış ölçümleri yapılır. 3. Ağırlık Tespiti: Makine, dengesizlik miktarını ölçer ve uygulanması gereken ağırlıkları belirler. 4. Ağırlık Yerleştirme: Lazerle tespit edilen noktalara ağırlıklar düzgün bir şekilde monte edilir. 5. Kontrol ve Montaj: Ayarlama işleminden sonra tekerlekler yeniden kontrol edilir ve araca takılır. Bu işlem, uzman bir ekip tarafından özel ekipmanlarla yapılmalıdır.