• Buradasın

    Taşıt yolları kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taşıt yolları, çeşitli kriterlere göre farklı şekillerde ayrılabilir. İşte bazı temel ayrımlar:
    • Yönüne göre:
      • İki yönlü karayolu: Taşıt yolunun her iki yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı yol 124.
      • Tek yönlü karayolu: Taşıt yolunun yalnızca bir yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı yol 124.
    • Yapısına göre:
      • Bölünmüş karayolu: Bir yöndeki trafiğe ait taşıt yolunun bir ayırıcı ile diğer taşıt yolundan ayrılması sonucu oluşan yol 125.
      • Erişme kontrollü karayolu (otoyol-ekspresyol): Transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı yol 125.
    • Diğer ayrımlar:
      • Anayol: Ana trafiğe açık olan ve diğer yolların geçiş hakkı vermesi gereken yol 15.
      • Tali yol: Bağlandığı ana yola göre daha az öneme sahip yol 15.
      • Geçiş yolu: Araçların bir mülke girip çıkması için kullanılan yol 15.
      • Bağlantı yolu: Kavşak yakınında, yolların birbirine bağlandığı yol 15.
      • Yaya yolu (kaldırım): Yayaların kullanımına ayrılmış yol 15.
      • Banket: Yaya yolu olmayan yollarda, taşıt yolu kenarı ile şev başı veya hendek üst kenarı arasında kalan kısım 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Karayolu ve demir yolu taşıtları kaça ayrılır?

    Karayolu taşıtları, motorlu ve motorsuz olarak ikiye ayrılır. Motorlu taşıtlar: Otomobil, otobüs, kamyon, motosiklet gibi insan veya hayvan gücü dışında bir güç ile hareket eden araçlardır. Motorsuz taşıtlar: Bisiklet, el arabası, tekerlekli sandalye gibi insan veya hayvan gücü ile hareket eden araçlardır. Demiryolu taşıtları ise trenler ve tramvaylardır. Trenler, lokomotif ve vagonlardan oluşurken, tramvaylar tek başına bir taşıt olarak kabul edilir.

    Taşıt yolu kaplama nedir?

    Taşıt yolu kaplama, karayolunun genel olarak taşıt trafiğince kullanılan kısmı anlamına gelir.

    Platform ve taşıt yolu arasındaki fark nedir?

    Platform ve taşıt yolu arasındaki fark şu şekildedir: - Taşıt yolu (kaplama), karayolunun genellikle taşıt trafiğince kullanılan kısmıdır. - Platform ise, karayolunun taşıt yolu (kaplama) ile yaya yolu veya banketinden oluşan kısmıdır. Özetle, taşıt yolu sadece araçların kullandığı kısmı ifade ederken, platform hem araçların hem de yayaların kullandığı alanı kapsar.

    Ağır taşıtlar hangi yolları kullanamaz?

    2025 yılı Ağustos ayı itibarıyla ağır taşıtların kullanamayacağı yollar hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 2025 yılı içinde ağır taşıtların kullanamayacağı yollardan bazıları şunlardır: D-100 ve D-750 devlet yolları; TEM otoyolu; Kuzey Marmara otoyolu. Karayolları Genel Müdürlüğü, yol yapım çalışmaları veya hava koşulları nedeniyle ağır taşıtların belirli yollara girişini yasaklayabilmektedir. Güncel kısıtlamalar için Karayolları Genel Müdürlüğü'nün resmi duyurularının takip edilmesi önerilir.

    Taşıt yolu üzerindeki üçgen ne demek?

    Taşıt yolu üzerindeki üçgen, trafik uyarı levhası anlamına gelir. Üçgen levhalar, sürücüleri yol üzerindeki tehlikelere karşı uyarmak için kullanılır. Bazı üçgen levha anlamları şunlardır: Sağ veya sola viraj. Yaya geçidi. Okul geçidi. Kontrolsüz kavşak. Yolun daralması. Kaygan yol. Demiryolu geçidi.

    Hangi araçlar karayolu taşıtı değildir?

    Karayolu taşıtı olmayan araçlar şunlardır: 1. Özel otomobiller ve römorkları (ticari olmayan taşımalar için). 2. Lastik tekerlekli traktörler ve römorkları. 3. İki, üç ve dört tekerlekli motosikletler (ticari olmayan taşımalar için). 4. Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğüne ait taşıtlar. 5. Altı dingilin üzerindeki araçlar (örneğin, vinç, cenaze aracı, ambulans veya naklen yayın aracı olarak tescil edilenler). 6. Direksiyonu sağda olan araçlar (yurt dışına çıkarılmak üzere geçici ithal yoluyla getirilenler hariç).

    Taşıt yolunun bölümleri nelerdir?

    Taşıt yolunun bölümleri şunlardır: Taşıt yolu (kaplama). Yaya yolu (kaldırım). Banket. Platform. Şerit.