• Buradasın

    Silindir kapağı taşlanırken ne kadar talaş kaldırılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Silindir kapağı taşlanırken kaldırılabilecek maksimum talaş miktarı, kapak malzemesine ve motorun özelliklerine bağlıdır:
    • Dökme demir kapaklar için: 0,50 mm'den fazla talaş kaldırıldığında, yanma odası hacmi küçülür ve sıkıştırma oranı artar, bu da motorda arızalara ve vuruntuya neden olabilir 125. Bu durumda kalın veya çift conta kullanılması önerilir 15.
    • Alüminyum kapaklar için: Taşlama işlemi yerine tornada talaş alınır ve alınan talaşa göre kalın conta kullanılır 5.
    Genel olarak, silindir kapağından 1 mm'den fazla talaş kaldırılması durumunda kapak değiştirilmelidir 25.
    Taşlama işlemi, uzman kişiler tarafından yapılmalıdır, çünkü yanlış taşlama hasara veya performansın düşmesine yol açabilir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Taşlama ile ne kadar talaş kaldırılır?

    Taşlama ile kaldırılan talaş miktarı, talaş kaldırma oranına bağlıdır. Genel taşlama için yüzey pürüzlülüğü Ra 1,25–0,16 μm, hassas taşlama için Ra 0,16–0,04 μm, ultra hassas taşlama için Ra 0,04–0,01 μm'dir. Modern yüksek hızlı harici silindirik taşlama makinelerinde, dış silindirlerin kaba taşlamasında bir pasoda 0,05–0,5 mm, dış silindirlerin finiş taşlamasında ise 0,005–0,015 mm talaş kaldırılabilir. Taşlama ile ne kadar talaş kaldırılabileceği, ayrıca taşın cinsine, taşlanacak malzemenin özelliklerine, ilerleme hızına ve talaş derinliğine bağlıdır. Daha fazla bilgi için bir uzmana danışılması önerilir.

    Kapak taşlama ne işe yarar?

    Kapak taşlama, silindir kapağının yüzeyindeki düzensizlikleri gidermek ve düz, düzgün bir yüzey elde etmek için yapılan bir işlemdir. Bu işlemin bazı faydaları şunlardır: Motor performansının artması. Arızaların giderilmesi. Conta sorunlarının çözülmesi. Ancak kapak taşlama işlemi, silindir kapağının direncini azaltabilir ve ileride yeni sorunlara yol açabilir.

    Düz silindir kapak taşlama kaç mm olmalı?

    Düz silindir kapak taşlama, 0,50 mm'den fazla olmamalıdır.

    Silindir kapağında taşlama neden yapılır?

    Silindir kapağında taşlama işlemi, motorun performansını artırmak ve arızaları önlemek için yapılır. Bu işlem şu nedenlerle gereklidir: Aşınma ve deformasyonların giderilmesi: Yüksek sıcaklıklar, basınçlar ve sürtünmeler nedeniyle silindir kapağı yüzeyinde çukurlaşmalar, kabarıklıklar veya eğrilikler oluşabilir. Sızdırmazlık sorunlarının önlenmesi: Deforme olmuş bir yüzey, silindir kapağı contasının tam oturmasını engelleyerek, yanma gazlarının motora kaçmasına ve yağ sızıntılarına neden olabilir. Performans düşüşü: Sızıntılar, motorun kompresyon oranını düşürerek, gücünü azaltır ve yakıt tüketimini artırır. Motor ömrünün uzatılması: Zamanında yapılan taşlama işlemi, motorun genel ömrünü uzatır ve büyük arızaların önüne geçer.