• Buradasın

    Sıcak asfaltta durma mesafesi ne kadar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sıcak asfaltta durma mesafesi, reaksiyon mesafesi ve fren mesafesinin toplamı olarak hesaplanır 12.
    Reaksiyon mesafesi, sürücünün ayağını gaz pedalından çekip fren pedalına götürmesi için gereken süredir ve bu süre genellikle 0,25 saniyedir 1. Bu sürede aracın kat edeceği mesafe, hızın 0,30 ile çarpımı ile bulunur 1. Örneğin, 90 km hızla giden bir araç için bu mesafe 90×0,30 = 27 metredir 1.
    Fren mesafesi, aracın frene basıldıktan sonra tamamen durmasına kadar geçen süredir ve bu mesafe, asfaltın yapısı, lastiklerin durumu gibi birçok fiziksel faktöre bağlıdır 13. Düz ve kuru asfaltta, ABS donanımı olmayan bir araç için 90 km hızla giden bir araçta fren mesafesi yaklaşık 52 metredir 1.
    Bu değerler, ortalama değerlerdir ve aracın özelliklerine göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sıcak asfalt hesabı nasıl yapılır?

    Sıcak asfalt hesabı yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Alan ve Kalınlık Ölçümü: Asfalt yapılacak zeminin metrekaresi (alan) ve kalınlık (metre cinsinden) ölçülür. 2. Yoğunluk Çarpımı: Ölçülen kalınlık, asfaltın yoğunluğu olan 2.4 ton/m³ ile çarpılır. 3. Gerekli Tonajın Hesaplanması: Elde edilen sonuç, ihtiyaç duyulan asfalt tonajını verir. Örneğin, 100 metrekarelik bir zemine 10 cm kalınlığında asfalt yapılacaksa: - 100 x 0.10 = 10 m² - 10 x 2.40 = 24 ton asfalt gereklidir. Ayrıca, sonuçların kesin olması için ölçümlere %5-6 ek fazlalık eklemek önerilir.

    Asfaltta durma mesafesi nasıl hesaplanır?

    Asfaltta durma mesafesi, üç mesafenin toplamından oluşur: 1. Reaksiyon (İntikal) mesafesi: Ayağın gazdan çekilip, fren pedalına basıncaya kadar katedilen yol. 2. Fren mesafesi: Frene basıldığı andan, aracın durmasına kadar katedilen yol. 3. Durma mesafesi: Reaksiyon ve fren mesafelerinin toplamı. Durma mesafesi hesaplama formülü: sdurma = shr + sbrl + sbr. Durma mesafesi, sürücünün bir tehlike gördüğü andan, araç tamamen durana kadar geçen süreyi kapsar ve bu süre, sürücü reaksiyonu, frenleme süresi ve diğer faktörleri içerir. Durma mesafesi, hız, yol yüzeyi, yolun eğimi, fren ve lastiklerin durumu gibi faktörlere bağlı olarak değişir.