• Buradasın

    Porya bilyası bozuksa nasıl anlaşılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Porya bilyası bozuksa aşağıdaki belirtiler ortaya çıkar:
    1. Uğultu veya vınlama sesi: Sürüş sırasında, özellikle hız arttıkça tekerleklerden gelen uğultu veya vınlama sesi, porya bilyası arızasının en yaygın belirtisidir 12.
    2. Direksiyonda titreşim: Arızalı porya bilyası, tekerleğin dengesiz dönmesine neden olarak direksiyonda titreşim oluşturabilir 12.
    3. Düzensiz lastik aşınması: Porya sorunları, lastiklerin düzensiz aşınmasına yol açabilir 12.
    4. ABS ışığının yanması: Bazı durumlarda, arızalı porya bilyası ABS sensörlerini etkileyerek gösterge panelinde ABS ışığının yanmasına sebep olabilir 1.
    5. Tekerlek oynaklığı: Aracı kaldırıp tekerleği elle kontrol ettiğinizde, normalden fazla bir oynaklık hissediyorsanız porya arızası söz konusu olabilir 1.
    Bu belirtilerden herhangi birini fark ettiğinizde, daha büyük sorunların önüne geçmek için vakit kaybetmeden bir uzmana danışmanız önerilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Porya arızası ses yapar mı?

    Evet, porya arızası ses yapar. Porya (aks) bilyasının arızalanması durumunda, tekerleklerden uğultu sesi gelir.

    Porya bozuksa ne olur?

    Porya bozulursa araçta çeşitli sorunlar ortaya çıkar: 1. Sürüş Dengesizliği: Araçlar sürüş sırasında dengesiz hareketler yapabilir, sarsıntılar veya çarpma sesleri duyulabilir. 2. Manevra Kabiliyeti: Bozuk porya, aracın manevra kabiliyetini ve kontrolünü etkileyebilir. 3. Fren Sistemi: Fren sistemi de porya bilyasına bağlı olduğundan, bozulma durumunda yüksek ısı ve fren problemleri meydana gelir. 4. Kaza Riski: Özellikle yüksek hızda porya arızası, aracın tekerleğinin kilitlenmesine ve sürücünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesine neden olarak kazaya yol açabilir.

    Porya bilyası ve keçesi aynı şey mi?

    Porya bilyası ve keçesi farklı şeylerdir. Porya bilyası, tekerleğin aks üzerinde dönmesini sağlayan rulmandır.

    Teker porya bilyası değişir mi?

    Evet, teker porya bilyası (teker rulmanı) değiştirilebilir. Porya bilyası değişimi, genellikle şu adımlarla yapılır: 1. Ustalar, aracı lifte kaldırarak tekerleri sırasıyla döndürür ve hangi tekerin rulmanının dağıldığını tespit eder. 2. Ardından teker sökülür ve diski yerinden çıkarılır. 3. Tornacıda, pres makinesinde eski rulman çıkarılıp yeni rulman takılır. Değişim maliyeti, porya bilyası fiyatları (500-1000 TL) ve işçilik ücreti (300 TL) dahil olmak üzere 2024 yılı için yaklaşık 1000-1500 TL arasında değişmektedir.

    Ön tekerlek rulmanı neden bozulur?

    Ön tekerlek rulmanının bozulmasının birkaç nedeni vardır: 1. Yetersiz Yağlama: Rulmanların düzenli olarak yağlanmaması aşırı ısınmaya ve erken dağılmaya yol açabilir. 2. Aşırı Yük: Tasarlandıkları yük kapasitesinden fazla yüke maruz kaldıklarında rulmanlar dağılabilir. 3. Yanlış Montaj: Rulmanların yanlış monte edilmesi, yataklarına tam olarak oturmamasına veya aşırı gerilmelere maruz kalmasına neden olabilir. 4. Kirlilik: Kir, toz veya neme maruz kalan rulmanlar, bu maddelerin yüzeylerine zarar vermesi sonucu bozulabilir. 5. Malzeme Yorgunluğu: Uzun süreli kullanım veya aşırı yük nedeniyle rulman malzemesi yorulabilir ve zayıflayabilir. Ayrıca, kaza yapmak veya tekerleklerin suya girmesi de rulman arızasına yol açabilir.

    Arka teker bilyası neden ses yapar?

    Arka teker bilyasının ses yapmasının birkaç nedeni olabilir: 1. Aşınma ve Hasar: Tekerlek bilyasının aşınması veya hasar görmesi, metal sürtme sesine yol açabilir. 2. Yağ Kaybı: Bilyanın içindeki yağın özelliğini kaybetmesi, direksiyonun sertleşmesine ve ses yapmasına neden olabilir. 3. Taş Sıkışması: Fren disklerine taş sıkışması durumunda, disk ile teker bağlantısı arasına giren taş, metal sürtme sesi yaratabilir. Bu tür durumlarda, bir oto tamirciye veya servise başvurulması önerilir.

    Bilyalı mafsal bozuksa ne olur?

    Bilyalı mafsalın bozulması durumunda çeşitli olumsuz sonuçlar ortaya çıkabilir: 1. Direksiyon Hakimiyeti Azalır: Rot başı arızalandığında direksiyonda boşluk oluşur ve araç sağa veya sola çekebilir. 2. Ses ve Titreşim: Hareket halindeyken araçtan vurma veya çekiçleme sesleri gelebilir ve aşırı titreşim yaşanabilir. 3. Lastik Aşınması: Lastiklerin dengesiz aşınması ve yol tutuşunun bozulması görülebilir. 4. Araç Kontrolü Kaybı: Bilyalı mafsal tamamen kırılırsa, aracı belirli bir yönde hareket ettirirken kontrol kaybı yaşanabilir. Bu tür durumlarda, aracın bir tamirciye götürülmesi ve gerekli onarımların yapılması önerilir.