• Buradasın

    P0301 ve P0311 arızaları neden olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    P0301 ve P0311 arıza kodları, araç motor kontrol modülünün (ECU) silindirlerde ateşleme hatası tespit etmesi durumunda ortaya çıkar 12.
    P0301 arızasının nedenleri şunlar olabilir:
    • aşınmış veya arızalı bujiler 12;
    • buji kabloları veya ateşleme bobini sorunları 12;
    • yakıt enjektörlerinin arızalanması 12;
    • silindirde düşük sıkıştırma 1;
    • vakum kaçağı 1.
    P0311 arızasının nedenleri arasında ise:
    • arızalı veya tıkalı yakıt enjektörleri 3;
    • katalitik konvertör sorunları 3;
    • arızalı PCM (Güç Aktarım Sistemi Kontrol Modülü) 2 yer alabilir.
    Bu arızaların teşhisi ve onarımı için bir uzmana başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    P0301 arıza kodu ne kadar ciddi?

    P0301 arıza kodu ciddi bir sorun olarak kabul edilir, çünkü motor performansını doğrudan etkiler ve uzun vadede motor hasarına yol açabilir. Bu arıza, aracın bilgisayarının 1 numaralı silindirde bir ateşleme hatası tespit etmesi durumunda ortaya çıkar.

    P0400 ile P0499 arasındaki arıza kodları nelerdir?

    P0400 ile P0499 arasındaki bazı arıza kodları ve anlamları: P0400: Egzoz Gazı Devridaim Akışı Arızası. P0401: Egzoz Gazı Devridaim Akışı Yetersiz Tespit Edildi. P0402: Egzoz Gazı Devridaim Debisi Aşırı Tespit Edildi. P0403: Egzoz Gazı Devridaim Devresi Arızası. P0420: Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1). P0430: Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 2). P0440: Buharlaşmalı Emisyon Kontrol Sistemi Arızası. P0449: Evaporatif Emisyon Kontrol Sistemi Havalandırma Valfi/Solenoid Devre Arızası. P0460: Buharlaşıcı Emisyon Kontrol Sistemi Basınç Sensörü Arızası. P0499: Evaporatif Emisyon Sistemi Havalandırma Kontrol Devresi Yüksek. Daha fazla bilgi için OBD-2 hata kodları listelerine başvurulabilir.

    P0 301 arıza kodu nasıl düzeltilir?

    P0301 arıza kodunu düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. OBD-II Tarayıcı ile Kodu Okuma: İlk olarak, bir OBD-II tarayıcı ile arıza kodunu doğrulayın ve başka hata kodları olup olmadığını kontrol edin. 2. Bujinin Kontrolü ve Değişimi: Silindir 1'deki bujiyi kontrol edin ve gerekirse değiştirin. 3. Ateşleme Bobininin Testi ve Değişimi: Silindir 1'in ateşleme bobinini test edin ve arızalıysa değiştirin. 4. Yakıt Enjektörünün Temizlenmesi veya Değişimi: Silindir 1'in yakıt enjektörünü temizleyin veya değiştirin. 5. Vakum Kaçaklarının Tespiti ve Tamiri: Vakum hortumlarını kontrol edin ve kaçakları onarın. 6. Yakıt Basıncının Kontrolü: Yakıt basıncını ölçün ve pompa veya filtre arızalarını giderin. 7. MAF Sensörünün Temizliği ve Değişimi: MAF sensörünü temizleyin veya değiştirin. 8. Motor Zamanlamasının Kontrolü: Zamanlama kayışı veya zincirinin durumunu kontrol edin ve zamanlama hatalarını düzeltin. 9. Sıkıştırma Testi: Silindir 1'de sıkıştırma testi yaparak sıkıştırma basıncını kontrol edin. Bu adımlar sorunu çözmezse, daha ayrıntılı teşhis ve onarım için bir tamirci veya otomotiv uzmanıyla iletişime geçin.