• Buradasın

    P0113 arıza kodu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    P0113 arıza kodu, aracın Emme Havası Sıcaklık Sensörü (IAT) devresinde yüksek bir giriş voltajı algılandığında ortaya çıkan genel bir OBD-II hata kodudur 13.
    Bu kodun bazı nedenleri:
    • IAT sensörünün arızalanması veya kablosunun kopması 13;
    • açık devre (yüksek direnç) nedeniyle ECU’ya 4,91V veya daha fazla voltaj iletilmesi 1;
    • kirlilik veya oksitlenme sonucu sensör bağlantılarının bozulması 13;
    • kirli hava filtresi veya MAF (Kütle Hava Akışı) sensörü sorunları 13;
    • ECU’nun arızalı olması (nadir) 1.
    Belirtileri:
    • motor arıza ışığının yanması 13;
    • düzensiz motor çalışması veya zor çalışma 13;
    • yakıt tüketiminin artması 13;
    • fakir ya da zengin hava/yakıt karışımı 13;
    • hızlanma sorunları 13;
    • egzozdan yakıt kokusu 13;
    • yüksek emisyon değerleri 13.
    Çözüm yolları:
    • IAT sensörünü ve bağlantılarını kontrol etmek 15;
    • kirli hava filtresini değiştirmek 1;
    • IAT sensörünü test edip gerekirse yenisiyle değiştirmek 1;
    • kod silindikten sonra hata tekrar oluşuyorsa, ECU'yu kontrol etmek 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Arıza kodları nelerdir?

    Arıza kodları, araçların elektronik sistemlerinde bir arıza olduğunu gösteren alfanümerik kodlardır. Bazı yaygın arıza kodları ve anlamları: P0171: Motor çok fakir karışımla çalışıyor (Bank 1). P0300: Rastgele silindir ateşleme hatası. P0420: Katalitik konvertör verimliliği düşük. P0128: Soğutma suyu sıcaklığı çalışma aralığında değil. P0340: Eksantrik mili konum sensörü devresi arızası. Arıza kodları, sistem türüne göre şu şekilde sınıflandırılır: P (Powertrain): Motor ve şanzıman sistemleri. B (Body): Araç gövdesi ve iç mekan. C (Chassis): Araç şasisi ve süspansiyon sistemleri. U (Network): Araç içindeki ağ iletişimi. Arıza kodlarının anlamını çözmek için teknik kılavuzlara başvurmak veya uzman bir teknisyene danışmak önemlidir.