• Buradasın

    Martı ve taksi aynı anda kullanılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Martı ve taksi aynı anda kullanılabilir, ancak bu durum yasal düzenlemelere tabidir.
    Martı TAG, akıllı telefon uygulaması üzerinden çağrılan paylaşımlı yolculuk hizmetidir 13. Ancak, polis tarafından korsan taşımacılık olarak değerlendirilmekte ve araç bağlanmaktadır 5.
    Taksi ise yasal bir ulaşım aracıdır, ancak plaka sayısının artması ve yeni düzenlemelerin getirilmesi, taksi camiasının gelir kaynaklarını azaltmaktadır 5.
    Özetle, Martı ve taksi aynı anda kullanılabilir, ancak yasal ve güvenlik açısından bazı zorluklar bulunmaktadır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Martı TAG ve taksi farkı nedir?

    Martı TAG ve taksi arasındaki bazı farklar: Maliyet: Kısa mesafelerde Martı TAG, taksiye göre daha uygun fiyatlı olabilir. Hız: Martı TAG, 18 km/s hız ile sınırlıdır. Yolcu Kapasitesi: TAG sürücüsü, aynı güzergahta giden Martı kullanıcılarını aracına alabilir ve birden fazla kişiyle seyahat edilebilir. Zaman: Taksi, Martı TAG'a göre daha hızlıdır. Bu farklar, seyahat edilen mesafeye, trafik yoğunluğuna ve kullanım süresine bağlı olarak değişebilir.

    İstanbul'da taksi yerine ne kullanılır?

    İstanbul'da taksi yerine kullanılabilecek bazı alternatifler: TikTak: İstanbul, İzmir ve Ankara'da dakikalık veya günlük araç kiralama hizmeti sunan bir mobil uygulama. Martı Scooter: Özellikle kısa mesafelerde taksi yerine kullanılabilir. Toplu Taşıma: Metro, metrobüs, tramvay, feribot ve otobüs gibi seçenekler hem ekonomik hem de hızlı ulaşım sağlar. Uber ve Diğer Taksi Uygulamaları: BiTaksi, Gett gibi uygulamalarla taksi veya özel araç çağırılabilir. Dolmuş: Hızlı ve ucuz bir ulaşım seçeneği olup, belirli rotalar üzerinde çalışır.

    Taksi ne anlama gelir?

    Taksi, belirli bir ücret karşılığında yolcu taşıma hizmeti veren ticari araçlara verilen genel isimdir. Taksi kelimesinin TDK sözlüğe göre iki farklı anlamı vardır: 1. Göçüm. 2. Belirli bir ücret karşılığı yolcu taşıyan, taksimetresi olan otomobil. Ayrıca, taksiler farklı türlerde olabilir: sarı taksiler; siyah taksiler; mavi taksiler; Uber veya mobil uygulama tabanlı taksiler; hibrit ve elektrikli taksiler; paylaşımlı taksiler; motosiklet ve bisiklet taksiler; deniz taksileri; evcil hayvan dostu taksiler; engelli bireyler için özel donanımlı taksiler; hava taksileri ve limuzin servisleri.

    Martı taksi çağırma nasıl yapılır?

    Martı taksi (TAG) çağırmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Martı uygulamasını indirin. 2. TAG sekmesine dokunun. 3. Mevcut konumunuzu ve gideceğiniz yeri haritada işaretleyin. 4. Eşleşme için bekleyin. 5. Eşleştiğiniz araç sahibiyle iletişime geçin ve aracın yerini öğrenin. 6. Aracın kapısında bekleyin ve sürücüyle buluşun. 7. Yolculuk sonunda, sürücüye nakit veya havale/eft olarak katkı payınızı ödeyin. TAG ile yapılan tüm yolculuklar hatır taşımacılığı kapsamında gerçekleşmektedir ve Martı hiçbir komisyon almaz.

    Martı tag neden taksiden pahalı?

    Martı TAG'ın taksiden pahalı olmasının birkaç nedeni vardır: Kısa mesafelerde yüksek ücretlendirme: Martı TAG ile yapılan skuter kiralamalarında başlangıç ücreti alınır ve her dakika için belirlenen bir ücret eklenir. Yoğun trafik etkisi: Skuterler trafik sıkışıklığından etkilendiği için hem zamandan hem de paradan tasarruf sağlamaz. Önerilen fiyatlar: Martı TAG'da sürücü ve yolcular masrafları paylaştığı için, önerilen fiyatlar taksi fiyatlarından daha yüksek olabilir. Martı TAG'ın ekonomik olup olmadığı, seyahat edilen mesafeye, trafik yoğunluğuna ve kullanım süresine bağlı olarak değişir.

    Martı taksiler yasal mı?

    Martı TAG, 2025 yılı itibarıyla yasal bir statü kazanmıştır. İstanbul 7. İdare Mahkemesi'nin verdiği karar doğrultusunda, Martı Teknoloji'nin talep ettiği elektronik ulaşım yönetim lisansı için yapılan zımni ret işlemi iptal edilmiştir. Ancak, itirazlar olması halinde yeni davalar açılarak sürecin uzatılması ihtimali bulunmaktadır. Martı TAG kullanımının yasal olmasına rağmen, uygulamanın yasal olmayan statüde değerlendirilmesi durumunda sürücüler ve kullanıcılar idari para cezaları ve trafikten men gibi yasal risklerle karşı karşıya kalabilir.