Krank kolunun kırılmasının birkaç yaygın nedeni vardır: 1. Yuvarlatılmış köşelerin küçük olması: Krank milini taşlarken, taşlama makinesinin muylu dolgusunu doğru kontrol edememesi ve fileto yarıçapının çok küçük olması, krank milinde büyük bir gerilim konsantrasyonuna yol açar. 2. Ana muylu ekseninin ofseti: Krank mili ana muylusunun ekseninin kayık olması, motorun dinamik dengesini bozar ve yüksek hızda çalışırken atalet kuvvetinin artmasına neden olarak kırılmaya yol açar. 3. Soğuk rekabetin fazla olması: Krank milinin uzun süreli kullanımdan sonra bükülmesi ve soğuk presleme ile düzeltilmeye çalışılması, içindeki metalin plastik deformasyonuna bağlı olarak ek gerilim oluşturur ve krank milinin gücünü azaltır. 4. Yetersiz yağlama: Krank mili, motor yağı tarafından lubrikasyon sağlanmadığında, sürtünme ve aşınma oranı artar ve bu da kırılma riskini artırır. 5. Üretim hataları: Yanlış malzeme seçimi, hatalı montaj veya kalitesiz üretim süreçleri gibi faktörler, krank milinin dayanıklılığını etkileyebilir ve kırılmaya neden olabilir.