• Buradasın

    Kazadan sonra tofaş'ın değeri ne kadar düşer?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kazadan sonra Tofaş'ın değerinin ne kadar düşeceği, aracın yaşı, kilometresi, hasarın niteliği ve piyasa koşullarına bağlı olarak değişir 234.
    2025 yılı için Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği'nin hazırladığı tabloya göre, 0-2 yaş arasındaki ve 0-20.000 km'deki araçlarda orta/şiddetli hasarlar %15-20 değer kaybına yol açabilir 3. 3-5 yaş arasındaki ve 20.000-50.000 km'deki araçlarda ise orta hasarlar %10-15 oranında değer kaybına neden olabilir 3.
    Değer kaybı hesaplaması için bir sigorta şirketi veya ekspertiz firmasından destek almak en doğru yaklaşımdır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazalı aracın değeri ne kadar düşer?

    Kazalı bir aracın değer düşüşü, araç değer kaybı olarak adlandırılır ve bu düşüş, çeşitli faktörlere bağlı olarak değişir. Araç değer kaybını etkileyen bazı faktörler: Aracın piyasa değeri. Hasar derecesi. Kilometre durumu. Aracın modeli ve yaşı. Hasarın stratejik noktalarda olup olmadığı. Araç değer kaybı hesaplaması, genellikle sigorta şirketleri veya bağımsız ekspertizler tarafından belirlenen formüllerle yapılır. 2025 yılı için geçerli olan güncel formül ve katsayılarla yapılan hesaplamaya şu sitelerden ulaşılabilir: tahanci.av.tr; avukatesraates.com.

    Değer kaybında hasar tarihi mi kaza tarihi mi?

    Değer kaybında dikkate alınan tarih, kaza tarihidir. Araç değer kaybı, bir trafik kazası sonucunda hasar gören aracın, onarım işlemleri tamamlanmış ve hasarları giderilmiş olsa dahi, kaza öncesi piyasa değeri ile kaza sonrası onarılmış haldeki piyasa değeri arasında meydana gelen düşüştür. Değer kaybı talebi için aracın kaza tarihi üzerinden en fazla 2 yıl geçmiş olması gerekmektedir.

    Kaza geçirmiş araba neden ucuz?

    Kaza geçirmiş arabalar, birkaç nedenden dolayı ucuz olabilir: Değer kaybı: Kaza geçirmiş araçlar, ikinci el piyasasında emsallerine göre daha ucuza satılır çünkü değer kaybı yaşarlar. Onarım maliyetleri: Bu araçların tamir maliyetleri yüksek olabilir ve bu da satış fiyatını düşürür. Risk algısı: Toplumda kaza yapmış arabalara olan güven azalır, bu da satış fiyatlarını düşürür. Hurda statüsü: Bazı araçlar, onarım maliyetleri aracın değerinden fazla olduğunda hurda statüsüne geçer ve bu araçlar da düşük fiyatlarla satılır.

    Kazadan sonra araç neden hurdaya ayrılır?

    Kazadan sonra bir araç, aşağıdaki nedenlerden dolayı hurdaya ayrılabilir: Piyasa değerinin %60'ının altında hasar. Şasede ağır hasar, hava yastığı patlaması veya elektronik sistemlerde ciddi arıza. Hurdaya ayrılan araçlar, onarımla yenilenseler bile yeniden tescil edilemezler.

    Kaza geçirmiş araba alınır mı?

    Kaza geçirmiş bir araba alınıp alınmayacağı, dikkatli bir değerlendirme ve araştırma gerektirir. Avantajları: - Düşük fiyat: Ağır hasar kayıtlı araçlar, hasarsız araçlara kıyasla çok daha uygun fiyatlara satılır. - Ekonomik tamir: Bazı durumlarda, araç tamamen onarılmış olabilir ve bu onarım maliyetleri satıcı tarafından karşılanmış olabilir. Dezavantajları: - Güvenlik riskleri: Tamir edilmiş olsa bile, aracın yapısal bütünlüğü ve güvenliği eskisi gibi olmayabilir. - Sigorta ve kasko sorunları: Ağır hasarlı araçlar için sigorta ve kasko bulmak zor olabilir, ayrıca sigorta maliyetleri yüksek olabilir. - Değer kaybı: Araç, ileride satılırken çok daha düşük bir değerle satılabilir. - Gizli masraflar: Aracın görünmeyen hasarları veya tamir edilmemiş kısımları ileride ek masraflara yol açabilir. Satın alma sürecinde dikkat edilmesi gerekenler: - Ekspertiz raporu: Aracın tam olarak hangi hasarlardan geçtiğini ve bu hasarların nasıl onarıldığını gösterir. - Tramer sorgulama: Aracın hasar geçmişini net bir şekilde gösterir. - Satıcı ile iletişim: Satıcının araç hakkında açık ve dürüst olup olmadığını değerlendirmek ve tamir sürecine dair belgeler talep etmek önemlidir. - Test sürüşü: Araçla test sürüşü yaparak herhangi bir anormallik olup olmadığını kontrol etmek gerekir.

    Aracın kaza tarihindeki hasar görmemiş 2. el piyasa değeri ile kazadan sonra onarılmış haldeki 2.el piyasa değeri arasındaki fark nedir?

    Aracın kaza tarihindeki hasar görmemiş ikinci el piyasa değeri ile kazadan sonra onarılmış haldeki ikinci el piyasa değeri arasındaki fark, "araç değer kaybı" olarak adlandırılır. Araç değer kaybı, aracın ne kadar kusursuz bir şekilde tamir edilirse edilsin, ikinci el değerinin düşmesi ve satış zorluğuyla sonuçlanır. Değer kaybı miktarı, aracın kaza öncesi piyasa değeri ile hasarın onarımı sonrası rayiç değeri arasındaki farka göre belirlenir. Araç değer kaybı, kazada kusuru bulunmayan araç sahiplerinin, kusurlu aracın trafik sigortası poliçesini düzenleyen sigorta şirketinden talep edebileceği bir tazminat türüdür.

    Kazadan sonra özel serviste yaptırılırsa ne olur?

    Kazadan sonra aracın özel serviste yaptırılması durumunda şu sonuçlar ortaya çıkabilir: Değer Kaybı: Araç, yetkili servis yerine özel serviste tamir edildiğinde, bu durum aracın ikinci el piyasa değerinde düşüşe yol açabilir. Garanti ve Güvence: Özel servislerde yapılan tamiratlar, yetkili servislerdeki kadar garantili olmayabilir ve işcilik kalitesi yetkili servislere göre daha düşük olabilir. Tramer ve Satış Etkisi: Özel serviste yapılan tamir, araçta tramer kaydının oluşmasına neden olabilir ve bu durum, aracın satışında alıcıların tereddüt etmesine yol açabilir. Avantaj olarak, özel servislerin genellikle daha uygun fiyatlı olması sayılabilir. Tamir için servis seçimi yaparken, sigorta şirketinin anlaşmalı servislerini tercih etmek, onarım sürecinin daha sorunsuz ve hızlı ilerlemesini sağlayabilir.