Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu kurumlarına ait araçların kiralanması için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Bakanlığa Başvuru: Kamu kurum ve kuruluşları, kiralama yoluyla araç hizmeti ihdas ve işletebilmek için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na başvurarak izin almak zorundadır 1.
- Gerekli Belgeler: Başvuru sırasında aşağıdaki belgeler sunulmalıdır:
- Sözleşme Süresi: Bakanlıkça verilen izin süresi iki yıl geçerlidir ve her iki yılda tekrar izin alınması zorunludur 1.
- Taşıtların Devri: Zorunlu hallerde, durum Bakanlığa bildirilerek, Bakanlığın onayıyla kurumlar arasında geçici olarak taşıt devri gerçekleştirilebilir 2.
Ayrıca, ticari araçların kiralanması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bölge Müdürlükleri'nden yetki belgelerinin alınması gerekmektedir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: