JCB vites kutusunun çalışma prensibi, genel olarak araç vites kutularıyla benzerdir. Motorun krank milinde üretilen devir hızı ve tork, aktarma organlarına aktarılır. Vites kutusunun çalışma adımları: 1. Motordan vites kutusuna iletim: Motorun ürettiği devir hızı ve tork, vites kutusuna iletilir. 2. Dişli oranları ile değişim: Vites kutusunda, dişli oranları (vites kademeleri) sayesinde tork ve hız değiştirilir. 3. Diferansiyele iletim: Değiştirilen tork ve hız, diferansiyele iletilir. 4. Tekerleklere iletim: Diferansiyelde, ayna-mahruti dişli oranı ile hız azaltılır ve tork artırılır, ardından tekerleklere iletilir. Vites küçültme: Yokuş çıkarken veya sollama yaparken vites küçültülür, çünkü düşük viteslerde motorun devir hızı azaltılırken tork artırılır, bu da çekiş kuvvetini artırır.