JCB vites kutusu, farklı modellerde çeşitli tiplerde olabilir, ancak genel çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Motorun Gücü: Motorun krank milinde üretilen devir hızı ve tork, aktarma organlarına gönderilir. 2. Şanzıman (Vites Kutusu): Vites kutusu, motordan aldığı bu devir hızı ve torku değiştirerek tekerleklere iletir. 3. Dişli Oranları: Vites kutusundaki dişli sistemleri ve dişli oranları sayesinde tork ve hız değişimi sağlanır. 4. Vites Değişimi: Manuel sistemlerde sürücü, vites kolunu kullanarak vites değişimini kendisi yapar; otomatik sistemlerde ise bu işlem araç tarafından otomatik olarak gerçekleştirilir. JCB'nin bazı modellerinde vites kutusu, powershift özelliğine de sahip olabilir, bu da daha hızlı ve kolay vites değişimi sağlar.