Güney Kore otomotiv sektörü, devlet politikaları ve stratejik hamleler sayesinde önemli bir gelişim göstermiştir. İşte bu sürecin temel aşamaları: 1. 1950'li yıllar ve 1960'ların başları: Japon işgali döneminde, iç ihtiyaçlar Japonya'dan ithal edilen otomobillerle karşılanıyordu. 2. 1960'ların ortaları - 1970'lerin sonu: 1962'de yürürlüğe giren "Otomobil Sanayi Koruma Yasası" ile yerli otomobil endüstrisinin gelişimi teşvik edildi. 3. 1980'lerin başı - 1990'ların ortaları: Aşırı rekabeti önlemek için mevcut dört otomobil üreticisi iki şirkete indirildi. 4. 1997 finansal krizinden sonra: Liberalizasyon politikaları ile sektör yeniden yapılandırıldı ve rekabet gücü artırıldı. Bugün, Güney Kore dünyanın beşinci en büyük otomobil üreticisi olup, Hyundai, Toyota ve Volkswagen'den sonra üçüncü büyük otomobil üreticisi konumundadır.