Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hız kesici rölenin nasıl çalıştığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, hız kesicilerin çalışma prensiplerinden bazıları şu şekildedir:
- Motor freni 4. Vites küçültüp gaza basılmadan beklenildiğinde, motora hava girişi olmadığı için emme zamanında motorda oluşan vakum, aracın yavaşlamasını sağlar 4.
- Egzoz freni 4. Egzoz freni sisteminde bir vana ile egzoz kapasitesi azaltılır 4. Vana kapandıkça egzoz sistemindeki basınç artar ve motor, kompresör gibi çalışarak gereken gücü aktarma organlarından alır 4.
- Hidrolik hız kesici 4. Tork konvertörü gibi çalışan hidrolik hız kesici, fren yapıldığında konvertör içindeki kanallara yağ basılarak türbinlerin ağırlaştırılması yoluyla yavaşlama sağlar 4.
- Elektrikli hız kesici 4. Aktarma organına eklenen bir elektrik motorudur 4. Rotor dingil ile beraber dönerken statör şaseye sabittir 4. Rotor ile statör birbiriyle temas etmez ve aralarında yağ yoktur 4. Frenleme gerektiğinde statöre elektrik verilerek rotor üzerinde dönme etkisi yaratacak bir manyetik akım oluşturulur 4. Rotor, dingile bağlı olduğu için onun dönme hızını düşürerek frenleme yapar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: