Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hız kesiciler farklı prensiplerle çalışabilir:
- Motor Freni: Benzinli araçlarda vites küçültüp gaza basılmadan beklenildiğinde motora hava girişi olmaz ve emme zamanında motorda vakum oluşur 15. Bu vakum, aracın yavaşlamasını sağlar 5. Dizel araçlarda ise gaz kelebeği olmadığı için motor freni çalışmaz 1.
- Egzoz Freni: Bu sistemde bir vana ile egzoz kapasitesi azaltılır 1. Vana kapandıkça egzoz sistemindeki basınç artar ve motor, kompresör gibi çalışarak gerekli gücü aktarma organlarından alır 1.
- Hidrolik Hız Kesici: Şanzıman ile tekerlekler arasına yerleştirilen bir tork konvertörü gibi çalışır 13. Fren yapıldığında, konvertördeki kanallara yağ basılarak türbinlerin ağırlaştırılması ve yavaşlama sağlanır 1.
- Elektrikli Hız Kesici: Aktarma organına eklenen bir elektrik motorudur 1. Rotor dingil ile birlikte dönerken, statör şaseye sabitlenmiştir 1. Frenleme gerektiğinde statöre elektrik verilerek rotor üzerinde dönme etkisi yaratacak bir manyetik akım oluşturulur ve aracın hızı düşürülür 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: