Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Teorik olarak hibrit araçlara LPG sistemi takılabilir, özellikle atmosferik (turbo olmayan) benzinli motorlara sahip hibrit modellerde bu işlem daha sorunsuz gerçekleşebilir 1. Ancak, hibrit sistemin yapısı ve beyin (ECU) yönetimi klasik araçlardan çok daha karmaşık olduğu için bazı zorluklar ortaya çıkabilir 1.
Bazı önemli faktörler:
- Elektrik motoru ile benzinli motorun geçiş süreci, LPG kitinin yazılımıyla uyumlu çalışmalıdır 1.
- Hibrit motorların çoğu düşük yükte çalıştığı için LPG sistemine geçiş yapacak kadar ısınamayabilir 1.
- Toyota gibi markaların tam hibrit sistemlerinde benzinli motor sadece destek amaçlı kullanıldığından, LPG dönüşümünün verimliliği sorgulanabilir 1.
LPG taktırmanın dezavantajları:
- Üretici garantisini geçersiz kılar 1.
- Yetkili servisler bu tür uygulamalara karşı mesafelidir 1.
- Motor arızaları, elektrik-elektronik sistem problemleri ve performans düşüklüğü gibi riskler taşır 1.
Maliyet açısından, standart bir LPG dönüşümünün maliyeti 20.000 TL ile 40.000 TL arasında değişebilir 1. Ancak, benzinli motorun kısa süre çalışması nedeniyle LPG ile elde edilen tasarruf genellikle bu maliyeti karşılamaz 1.
Sonuç olarak, hibrit araçlarda LPG kullanımı genellikle tavsiye edilmez 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: