• Buradasın

    Gabariye uymayan araç trafiğe çıkabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gabariye uymayan araçların trafiğe çıkması yasaktır 12. Gabari, araçların maksimum yükseklik, genişlik ve uzunluk ölçülerini belirler 12. Bu ölçüleri aşan araçlar, "gabari dışı" olarak kabul edilir ve özel izin gerektirir 1.
    Gabari dışı taşımacılık için güzergah planlaması, eskort araçlar ve ek güvenlik önlemleri gereklidir 1. Ayrıca, bu tür araçlar genellikle gece veya trafiğin az olduğu saatlerde taşınır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gabariye uymamak cezası nedir?

    Gabari dışı yükleme cezası, ilk ihlalde 8.463 TL, ikinci ihlalde ise 16.975 TL olarak belirlenmiştir. Ayrıca, gabari dışı yük yükleme veya yük üzerine yolcu bindirme durumunda işletene ceza verilirken, yükü gönderen kişiye de ceza uygulanır. Gabari, seyir halindeki araçların maksimum yükseklik ve genişliklerinin belirlenmesini sağlayan düzenleme sistemidir. Trafik cezaları, yasal düzenlemelere ve güncel mevzuata göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için ilgili resmi kurumların web siteleri ziyaret edilmelidir.

    34/a muayenesi yapılmamış bir araçla trafiğe çıkmak nedir?

    34/a muayenesi yapılmamış bir araçla trafiğe çıkmak, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 34. maddesine göre yasaklanmıştır. Bu kurala uymayan sürücülere uygulanan cezalar şunlardır: Para cezası: 2025 yılı itibarıyla 2.167 TL. Araç men cezası: Araç, trafikten men edilir. Ceza puanı: Sürücüye 10 ceza puanı verilir. Ayrıca, muayenesiz araç tespit edildiğinde aracın çekiciyle otoparka götürülmesi gerekebilir. Ceza almamak için aracın muayene süresinin düzenli olarak kontrol edilmesi önerilir.

    TÜVtürk muayenede hangi kusurlar hafif kusur?

    TÜVTÜRK muayenesinde hafif kusur olarak kabul edilen bazı durumlar şunlardır: Fren ve direksiyon ile ilgili hafif kusurlar: Fren sürtünme değerinin yeterli olmaması, daimi fren sistemindeki hafif kusurlar, fren kuvvetlendiricinin yetersizliği, el fren kolunda, fren tellerinde, fren hortumlarında, arka ve ön fren borularında meydana gelen hafif kusurlar. Aydınlatma aksamı ile ilgili hafif kusurlar: Kısa hüzmeli farların, park lambasının, geri vites lambasının, dörtlü ikaz sisteminin ve elektrik kablolarının hafif kusurlu olması. Alt takımlarla ilgili hafif kusurlar: Yanlış lastik boyutu kullanımı, aynı aksta farklı tip lastik kullanımı, tekerlekte hasar sonucu iskeletin açığa çıkması, jant bijon cıvatalarında aşınma veya hasar, gevşek bijon kullanımı. Hafif kusurlu araçlar, muayeneden geçer raporu alır ve trafiğe çıkabilir; ancak bu kusurların zamanla daha büyük sorunlara yol açabileceği için onarılması önerilir.

    Trafikte tehlikeli araç kullanmak nedir?

    Trafikte tehlikeli araç kullanmak, Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 179. maddesinde düzenlenen "trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçu" kapsamına girer. Tehlikeli araç kullanma durumları şunlardır: Alkol veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanmak. Tehlikeli sürüş. Ulaşım işaretlerine müdahale. Teknik bakım ve onarım şartlarına aykırı araç kullanmak. Bu tür eylemler, üç aydan altı yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılabilir.

    Gabari dışı taşımacılık ne demek?

    Gabari dışı taşımacılık, standart taşıma yöntemlerinin yetersiz kaldığı durumlarda uygulanan özel bir taşıma hizmetidir. Bu hizmet, genellikle aşırı büyük, ağır veya standart araçlarla taşınamayacak yüklerin özel ekipman ve araçlarla taşınmasını içerir. Gabari dışı taşımacılıkta kullanılan bazı araçlar: Lowbed treyler; Flatrack ve opentop konteynerler; Vinç ve diğer kaldırma ekipmanları. Gabari dışı taşımacılık, her ülkenin taşıma mevzuatına uygun olarak belirlenmiş özel izinlerle yapılır.

    Aks aralığı kaç olursa araç muayeneden geçmez?

    Aks aralığı (dingil mesafesi) belirli bir sınırın üzerinde olduğunda araç muayeneden geçemez. Bu sınır, aracın türüne göre değişiklik gösterir: Hususi ve resmi otomobiller: İlk üç yaş ve sonrası her iki yılda bir muayene edilir. Diğer motorlu araçlar: İlk bir yaş ve sonrası yılda bir muayene edilir. Ayrıca, genel olarak araç şasi ve bağlantılı parçalarında uygunsuz tamirat veya tadilat bulunması da ağır kusur olarak değerlendirilir ve aracın muayeneden geçmesine engel olur. Daha detaylı bilgi için TÜVTÜRK araç muayene istasyonlarına başvurulması önerilir.

    Araç muayenede ağır kusurlar nelerdir?

    Araç muayenesinde ağır kusurlar şunlardır: Fren sistemi kusurları: Frenlerin tutmaması, fren hidroliği kaçağı, el freninin çalışmaması, fren disk ve balatalarının aşınmış olması. Direksiyon ve ön düzen kusurları: Direksiyon kutusunda boşluk, direksiyon sisteminde yağ kaçağı, rot başlarında aşırı boşluk. Lastik ve jant kusurları: Diş derinliği yasal sınırın altında lastikler, lastik ebatlarının uygun olmaması, jantlarda çatlak veya kırık. Aydınlatma ve elektrik sistemi kusurları: Farların çalışmaması veya yanlış ayarlı olması, stop lambalarının yanmaması, sinyallerin çalışmaması. Süspansiyon ve şasi kusurları: Amortisörlerin işlevsiz olması, şaside çatlak, kırık veya kaynak izleri. Egzoz ve emisyon kusurları: Egzozdan aşırı duman çıkması, egzoz susturucusunun bulunmaması veya delik olması, egzoz emisyon ölçümünün yaptırılmamış olması. Camlar ve görüş alanı kusurları: Ön camda sürücünün görüşünü engelleyecek çatlak, sileceklerin çalışmaması, ayna eksiklikleri veya bozukluğu. Araç tescil ve kimlik kusurları: Ruhsat bilgilerinin eksik veya yanlış olması, plakanın standart dışı veya okunamaz durumda olması.