Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Fren hidroliği pompası (ana fren silindiri), sürücünün fren pedalına uyguladığı kuvveti hidrolik basınca dönüştürerek tekerlek fren mekanizmalarına gönderir 4.
Çalışma prensibi şu şekildedir:
- Fren pedalına basıldığında, pedal mekanizması aracılığıyla ana fren silindiri devreye girer ve fren sıvısı üzerindeki basınç artmaya başlar 13.
- Oluşan hidrolik basınç, fren boruları ve hortumları aracılığıyla her bir tekerlekte bulunan fren bileşenlerine eşit olarak iletilir 13.
- Basınç, mekanik bir kuvvet yaratmadan, tekerleklerin frenleme mekanizmasına enerji iletilmesini sağlar 1.
- Fren kaliperleri içindeki pistonlar hareket ederek fren balatalarını disk veya kampana üzerine bastırır ve güçlü bir sürtünme kuvveti oluşturur 13.
- Bu sürtünme sayesinde, aracın kinetik enerjisi ısı enerjisine dönüşür ve araç hız kaybederek durmaya başlar 13.
- Fren pedalı bırakıldığında, hidrolik basınç azalır ve fren balataları diske veya kampanaya olan temasını keser, tekerlekler tekrar serbestçe dönmeye başlar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: