Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Enjektör sürücü, içten yanmalı motorlarda yakıtın silindirlere püskürtülmesini sağlayan enjektörlerin çalışmasını kontrol eder 2. Çalışma prensibi şu şekildedir:
- Yakıt Temini: Yakıt, motorun yakıt sisteminden yakıt tankından pompalanır ve filtreden geçirilerek temizlenir 1.
- Basınçlandırma: Yakıt, enjektörlerde yüksek basınçlara ulaşacak şekilde basınçlandırılır 12.
- Püskürtme: Enjektör, silindirin üst kısmında yer alarak yakıtı silindir içine püskürtür 12. Bu püskürtme, motorun çalışma prensibine göre belirli bir zaman aralığında gerçekleşir 1.
- Yanma ve Güç Üretimi: Püskürtülen yakıt, silindir içinde sıkıştırılmış hava ile temas eder ve bu karışım sıkıştırılarak yüksek basınç altında tutulur 1. Isınan hava-yakıt karışımı, pistonun itme hareketi yapmasını sağlar ve bu da motorun dönmesine ve aracın ilerlemesine neden olur 1.
- Dengeleme ve Kontrol: Enjektörlerin doğru miktarda yakıt püskürtmesi, motorun dengeli çalışması için önemlidir 1. Bu nedenle, püskürtme zamanlaması ve miktarı, motor kontrol ünitesi (ECU) tarafından sürekli olarak izlenir ve ayarlanır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: