• Buradasın

    El fren tabancası 360.10.002.0R nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    360108002R numaralı el fren tabancası, Renault Logan 1-I ve Sandero 1-I modelleri için orijinal bir yedek parçadır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    El frenini çekince hangi frenler kilitlenir?

    El freni çekildiğinde sadece arka tekerlekler kilitlenir.

    El freni nasıl çalışır?

    El freni, aracın hareket etmesini engellemek için kullanılan bir güvenlik sistemidir. Çalışma prensibi, kullanılan el freninin türüne göre değişiklik gösterir: 1. Manuel El Freni: Bu tür el frenlerinde, tekerleklerdeki fren balatalarına çelik kablolar aracılığıyla baskı uygulanır ve tekerleklerin dönmesi engellenir. 2. Elektronik El Freni: Düğmeye basıldığında fren balataları kilitlenir ve el freni devreye girer. Her iki durumda da el frenini kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır: - Aracın tamamen durduğundan emin olunmalıdır. - Vites boşa alınmalı veya park moduna getirilmelidir. - El freni kolunu yavaş ve kademeli olarak indirmek gerekir.

    Fren çeşitleri nelerdir?

    Fren çeşitleri aracın yapısına bağlı olarak farklılık gösterebilir. İşte bazı ana fren sistemleri: 1. Disk Frenler: Fren balatalarının fren diskine baskı yapmasıyla yavaşlama ve durma sağlar. 2. Kampana (Tambur) Frenler: Fren pabuçlarının tambura baskı yapmasıyla çalışır. 3. Hidrolik Fren Sistemi: Frenleme anında hidrolik yağ basıncı kullanılarak aracın yavaşlaması veya durması sağlanır. 4. Havalı Fren Sistemleri: Fren basıncı, hava kompresörü yardımıyla oluşturulur ve fren pedalına basıldığında hava boşalmasıyla frenleme gerçekleşir. 5. ABS Fren Sistemi: Ani frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önler. 6. ASR Fren Sistemi: Aracın patinaj yapmasını engellemek için geliştirilmiştir. 7. ESP Sistemi: Aracın savrulmasını önlemeye yönelik bir sistemdir.

    El fren tabanı ne işe yarar?

    El freni tabanı, aracın hareket etmesini engellemek ve güvenli bir şekilde durdurmak için kullanılır. Çalışma prensibi şu şekildedir: El freni çekildiğinde bir kablo gerilir ve bu kablo, arka tekerleklerdeki fren balatalarını veya pabuçları fren disklerine veya kampanalara sıkıştırarak aracı sabitler.