• Buradasın

    Damper hız sınırlayıcı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Damper hız sınırlayıcı, damperli araçlarda, damper tam olarak indirilmediğinde aracın hızını saatte 10 kilometreden fazla olmayacak şekilde sınırlayan bir tertibattır 23.
    Ayrıca, araç yürür vaziyetteyken damper açıksa veya açılırsa, sürücüyü ikaz etmek için sesli uyarı veren ve sürücünün direkt görüş alanı içerisinde bulunan görsel ikaz sistemleri de bulunur 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Damper çeşitleri nelerdir?

    Damper çeşitleri kullanım amacına ve yapısına göre farklılık gösterir. İşte bazı yaygın damper türleri: Klasik damper: Yükü sadece arka tarafa boşaltır. Üç yönlü damper: Yükün hem arka tarafa hem de yanlara boşaltılabilmesini sağlar. Havuz tipi damper: Yükün dökülmesini engellemek için yan duvarlara sahiptir, sıvı veya akışkan malzemelerin taşınmasında kullanılır. Lowbed (alçak yataklı) damper: Ağır ve hacimli yüklerin taşınması için tasarlanmıştır. Kızaklı damper: Yük, bir kızak yardımıyla taşınır ve tahliye edilir. Araç üstü damper: Yol yapım ve hafriyat gibi ağır yük taşıma işlerinde kullanılır. Küvet tipi damper: Kum, çakıl gibi ince veya dağılabilen malzemelerde kullanılır. Kaya tipi damper: Kaya ve taş taşıma amaçlı kullanılır. Dev damper: Aşırı ağır ve iri kayaların taşınmasında kullanılır. Damperli römork: Kamyon veya tırlara takılan ek kasadır.

    Damperli araçlarda hız kesici var mı?

    Evet, damperli araçlarda hız kesici bulunabilir. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın AİTM Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikle, damperli kamyonların damperleri tam olarak indirilmediğinde seyir hızı 10 km/sa'den fazla olmayacak şekilde sınırlandırılmıştır. Bunun yanı sıra, damperli araçlarda retarder (hız kesici) sistemi de kullanılabilir. Retarder, ağır vasıtalarda hızı yavaşlatmak için kullanılan bir fren sistemidir ve aracın durmasını değil, yavaşlamasını sağlar.

    Hız sınırlayıcı ve hız limitörü aynı şey mi?

    Hayır, hız sınırlayıcı ve hız limitörü aynı şey değildir. Hız sınırlayıcı (speed limiter), aracın belirlenen hız sınırını aşmasını önleyen bir sistemdir. Hız sabitleyici (cruise control) ise, aracın belirlenen hızda sabit olarak gitmesini sağlar. Bu iki sistem birbirini tamamlayıcı niteliktedir; hız sınırlayıcı, sürücünün belirli bir hızın üzerine çıkmasını engellerken, hız sabitleyici sürücünün belirli bir hızda rahatça seyretmesine yardımcı olur.

    Hız sınırlayıcı hangi araçlarda kullanılır?

    Hız sınırlayıcı cihazlar, N2 ve N3 sınıfı kamyon ve çekiciler ile M2 ve M3 sınıfı minibüs ve otobüslerde kullanılmak zorundadır. Ayrıca, son yıllarda kişisel araçlarda da hız sınırlayıcıların kullanımı yaygınlaşmaktadır.

    Damper çeşitleri nelerdir?

    Damper çeşitleri kullanım amacına ve yapısına göre farklılık gösterir. İşte bazı yaygın damper türleri: Klasik damper: Yükü sadece arka tarafa boşaltır. Üç yönlü damper: Yükün hem arka tarafa hem de yanlara boşaltılabilmesini sağlar. Havuz tipi damper: Yükün dökülmesini engellemek için yan duvarlara sahiptir, sıvı veya akışkan malzemelerin taşınmasında kullanılır. Lowbed (alçak yataklı) damper: Ağır ve hacimli yüklerin taşınması için tasarlanmıştır. Kızaklı damper: Yük, bir kızak yardımıyla taşınır ve tahliye edilir. Araç üstü damper: Yol yapım ve hafriyat gibi ağır yük taşıma işlerinde kullanılır. Küvet tipi damper: Kum, çakıl gibi ince veya dağılabilen malzemelerde kullanılır. Kaya tipi damper: Kaya ve taş taşıma amaçlı kullanılır. Dev damper: Aşırı ağır ve iri kayaların taşınmasında kullanılır. Damperli römork: Kamyon veya tırlara takılan ek kasadır.

    Hız regülatörü nedir?

    Hız regülatörü farklı alanlarda farklı anlamlara gelebilmektedir: Asansör hız regülatörü. Hidroelektrik santral hız regülatörü. Araç hız regülatörü. Ayrıca, regülatör genel anlamda elektrik veya sıvı akışını kontrol etmek ve düzenlemek için kullanılan cihazlar için de kullanılan bir terimdir.

    Damper neden hızlı boşaltılmaz?

    Damperin hızlı boşaltılmamasının birkaç nedeni olabilir: 1. Yükün dengesiz yüklenmesi: Yük, damperin ağırlık merkezini değiştirerek devrilme riski yaratır ve boşaltma işlemini yavaşlatır. 2. Hidrolik sistemin arızası: Damperin hidrolik pistonu yıpranırsa veya düzgün çalışmazsa, boşaltma işlemi gecikebilir. 3. Zeminin eğimi: Eğimli bir zeminde damperin kaldırılması, boşaltma sırasında aracın yan yatmasına ve devrilmesine neden olabilir. 4. Damper devrilme önleyici sistemlerin eksikliği: Bu tür sistemler, zemindeki eğimi algılayarak uyarı verir ve damperin açılmasını engeller.