• Buradasın

    Çift şöför takograf nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çift şoför takografının çalışma şekli şu şekildedir:
    • Günlük dinlenme süresi 23. Çift şoför kullanılıyorsa, her sürücü, en son günlük veya haftalık dinlenme süresinin bitiminden sonra başlayan 30 saatlik bir süre içinde 9 saatlik günlük dinlenme süresine sahip olmalıdır 23.
    • Maksimum sürüş süresi 3. Çift şoför ile sürüşlerde, iki şoför en fazla 30 saat çalışabilir 3. 30 saat sonrası her şoför en az 8 saat dinlenmeye çekilmelidir 3.
    • Sürüş süresi 4. Bu 30 saat süre boyunca en fazla 18 saat sürüş gerçekleştirilebilir 4.
    • Mola 4. Çift şoför kullanımında yine 4 saat 30 dakika sonra 45 dakika mola verilmelidir 4.
    Takograf kullanımı, yasal düzenlemelere tabidir ve doğru kullanım için yetkili servislerden destek alınması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Takometre neden takograf yerine geçmez?

    Takometre, takograf yerine geçmez çünkü takograf, takometreden daha kapsamlı bir kayıt ve izleme sistemi sunar. Takometre, döner makinelerin devir sayısını ölçmek için kullanılırken, takograf özellikle ticari araçlarda sürücünün faaliyetlerini, aracın hızını ve kat edilen mesafeyi otomatik olarak kaydeder. Takometrenin takograf yerine geçmemesinin diğer nedenleri arasında, takometrenin verileri depolama ve istatistiksel analiz yapma kapasitesinin sınırlı olması, takografın ise bu verileri dijital ortamda saklayarak daha detaylı ve kesin izleme imkanı sunması yer alır.

    Takograf nasıl kullanılır?

    Takograf kullanımı şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Sürücü kartının takılması: Sürücü kartı, çip yukarı bakacak şekilde takografın sol tarafındaki ilk yuvaya takılır. 2. Karşılama ekranı: Takograf, sürücünün adının yer aldığı bir karşılama ekranı gösterir. 3. Manuel giriş: Takograf, ekranda düğmelere basılarak yanıtlanabilecek sorular gösterir. 4. Araç ülkesinin onaylanması: Sürücü kartı yuvasının yanındaki düğmeye uzun basıldığında, geçerli ülkenin onaylanması gerekir. 5. Hazırlık: Tüm girişler ayarlandıktan sonra takograf hazırdır ve ekranda izin verilen sürüş ve dinlenme süresinin mevcut durumu gösterilir. Takograf, aşağıdaki bilgileri kayıt altına alır: taşıtın kat ettiği mesafe; taşıtın yol boyunca hızı; taşıtın sürüş zamanı; taşıtın sair çalışma ya da hazır bulunma zamanları; taşıtın çalışma araları ve günlük zorunlu dinlenme süreleri. Takograf kullanımı, özellikle uluslararası yük taşımacılığı yapan araçlar için önemlidir. Takograf kullanımı hakkında daha fazla bilgi ve eğitim için yetkili servislere başvurulması önerilir.

    Takograf günlük çalışma süresi 9 saati geçerse ne olur?

    Takograf ile ölçülen günlük çalışma süresi 9 saati geçerse, sürücü için aşağıdaki sonuçlar doğar: Mola zorunluluğu: Sürücü, 4,5 saatlik sürekli sürüşten sonra en az 45 dakika mola vermek zorundadır. Haftalık süre sınırlaması: Haftalık toplam sürüş süresi 56 saati aşamaz. Dinlenme süresi: Günlük en az 11 saat dinlenme süresi alınmalıdır; bu süre 9 saatin altına düşmemelidir. Yasal ceza riski: Sürüş ve dinlenme sürelerine uyulmaması, yasal ceza riskini artırır. Bu düzenlemelere uyulmaması, aynı zamanda trafik kurallarına aykırılık anlamına gelir.

    Takograf simgeleri ne anlama gelir?

    Takograf simgeleri, sürüş süresince gerçekleştirilen her aktiviteyi ve karşılaşılması muhtemel durumları temsil eder. Temel takograf sembolleri ve anlamları: Sürüş (Driving). Diğer (Other-Work). Uygun (Available). Mola/Dinlenme (Break). Ayrıca, farklı takograf markaları, operasyonel modları, sürücü faaliyetlerini, kartları ve ekipmanları temsil eden kendi özel sembol setlerini kullanır. Takograf sembollerinin anlamlarına ilişkin tam liste ve kılavuz, ilgili her üretici tarafından sağlanır ve genellikle satın alınan takograf ile birlikte gelen bir kullanıcı kılavuzunda bulunur.

    Sayısal ve mekanik takograf arasındaki fark nedir?

    Sayısal (dijital) takograf ve mekanik (analog) takograf arasındaki temel farklar şunlardır: Veri Kaydı: Analog takograf, verileri mekanik olarak kağıt grafik disk üzerine kaydeder. Dijital takograf, verileri elektronik olarak cihazın dahili belleğine ve sürücü kartına kaydeder. Depolama Süresi: Analog takograf, disk başına 24 saat veri saklar. Dijital takograf, dahili belleğinde 365 güne kadar veri depolayabilir. Manipülasyon: Analog sistemin manipüle edilmesi daha kolaydır. Dijital takograf, gelişmiş güvenlik protokolleri ile yetkisiz erişime karşı daha dayanıklıdır. Kullanım Kolaylığı: Dijital takograf, hassas zaman ve hız kaydı ile daha kesin veriler sağlar, ancak kullanımı eğitim gerektirir. Analog takograf, basit teknolojisi ile daha az karmaşıktır. Maliyet: Dijital takograflar, cihazlar ve ilgili yazılımlar açısından daha pahalıdır. Uzaktan Erişim: Analog takograf, verilerin manuel olarak teslim alınmasını gerektirir. Dijital takograf, yetkililerin ve işverenlerin verilere uzaktan erişim sağlamasına olanak tanır.

    Takograf 45 dakika mola nasıl hesaplanır?

    Takograf cihazında 45 dakika mola, her 4,5 saatlik sürüş süresinden sonra verilir. Bu mola, iki şekilde hesaplanabilir: 1. Tek seferde 45 dakika: Sürücü, 4,5 saat araç kullandıktan sonra doğrudan 45 dakika mola verebilir. 2. Kısa molalar halinde: 45 dakika mola, en az 15 dakikalık kısa molalar şeklinde de kullanılabilir.

    Takograf sürüş ve dinlenme süresi nasıl ayarlanır?

    Takograf ile sürüş ve dinlenme süreleri şu şekilde ayarlanır: 1. Sürüş Süresi: Kamyon ve otobüs şoförleri için günlük sürüş süresi 11 saati geçemez. 2. Dinlenme Süresi: Şoförler günde en az 11 saat dinlenme süresi almalıdır. 3. Mola: 4,5 saatlik sürekli sürüşten sonra en az 45 dakika mola verilmelidir. 4. Takograf Kullanımı: Takograf, sürücülerin çalışma saatlerini ve mola sürelerini kaydeden bir cihazdır.