Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CDI (Capacitor Discharge Ignition) motorunun çalışma prensibi şu şekildedir:
- Elektrik toplama 2. CDI, motosikletin şarj sisteminden gelen elektriği biriktirir 2.
- Zamanlama 2. Motorun krank mili üzerinde bulunan bir sensör, pistonun tam ateşleme yapması gereken noktaya geldiğini CDI'ye bildirir 2.
- Kıvılcım oluşturma 2. CDI, biriktirdiği elektriği ateşleme bobinine gönderir 2. Bobin de bu elektriği bujiye iletir 2. Buji, bu elektriği kıvılcıma dönüştürerek yakıt-hava karışımını ateşler ve motor çalışır 2.
CDI sisteminin iki türü vardır:
- AC-CDI 15. Doğrudan bir manyeto veya alternatif akım (AC) üreten şarj bobininden güç kullanır 1.
- DC-CDI 15. Güçlerini DC (doğrudan akım) elektrik veren bir pilden alır 1.
CDI arızalandığında, motor hiç çalışmayabilir, düzensiz çalışabilir veya performans kaybı yaşayabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: