Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Brake bias (fren denge dağılımı) ayarı, aracın kullanım koşullarına ve tercihlere göre değişiklik gösterebilir:
- Ön ağırlıklı ayar (örneğin, 62/38) 2. Blokaj riski az olup, özellikle uzun frenlemelerde ve viraj girişlerinde aracın daha düz kalmasını sağlar 2.
- Arka ağırlıklı ayar (örneğin, 55/45) 2. Daha hızlı dönüş imkanı tanır, ancak blokaj ve spin riski artar 2. Kısa frenlemelerde ve ağırlık transferini iyi kullanan pilotlar için avantaj sağlar 2.
Optimal brake bias, aracın dört tekerleğinin aynı anda kilitlenmesini sağlar 5. Ancak, her aracın farklı olduğu ve bias ayarının yol koşulları, lastik aşınması, araç yükü gibi faktörlere bağlı olarak değişebileceği unutulmamalıdır 5.
Brake bias ayarını değiştirmek için, örneğin, ön kaliper ve rotorların çaplarını büyütmek, ön fren balatalarının sürtünme katsayısını artırmak gibi yöntemler kullanılabilir 15.
Brake bias ayarıyla ilgili değişiklikler yaparken, aracın diğer bileşenlerinin de bu değişikliklerden nasıl etkileneceğini göz önünde bulundurmak önemlidir. Güvenlik açısından, bu tür değişikliklerin kontrollü bir ortamda yapılması önerilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: