• Buradasın

    Bobinaj motor demonte nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bobinaj motor demonte işlemi şu adımlarla gerçekleştirilir:
    1. Arıza Tespiti: Motorun neden çalışmadığı belirlenir ve parçalar işaretlenerek söküm işlemine başlanır 13.
    2. Ölçü Alımı: Motor söküldükten sonra kalıp için ölçüler alınır ve özel bobinaj şeması çıkarılır 1.
    3. Bobinin Sökülmesi: Bobinler kesilerek 1 veya 2 adet çap ölçüleri için sağlam bobin sökülür ve diğer bobinler uygun şekilde sökülür 13.
    4. Temizlik: Yanmış, erimiş presbantlar oyuklardan temizlenir ve diğer yalıtkan malzemelerin kalınlıkları ölçülür 13.
    5. Yeni Bobinlerin Hazırlanması: Ölçüleri alınan bobinler için kalıplar hazırlanır ve sipir sayısı kadar sarılarak yeni bobinler oluşturulur 13.
    6. Test ve Kontrol: Bobin takımları ankuşlara yerleştirildikten sonra ölçü aletleri ile kısa devre olup olmadığı kontrol edilir 3.
    Bu işlem, uzmanlık gerektiren bir tekniktir ve tecrübesiz kişilerin profesyonel destek alması önerilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bobinaj ne iş yapar?

    Bobinaj, elektrik motorlarının ve diğer elektrikli cihazların bakım, onarım ve sarım işlemlerini yapan bir meslek dalıdır. Bobinajcının görevleri şunlardır: - Motorların bobinlerini sarmak ve lehimlemek; - Motorların montajını yapmak; - Motor sağlamlık testleri ve arıza analizleri gerçekleştirmek; - Üretim ve operasyondan çıkan verileri kaydetmek; - Gerekli malzemeleri ve işlenmesi gereken parça türlerini belirlemek; - Sağlık ve güvenlik standartlarına uygun bir çalışma ortamı oluşturmak. Bobinajcılar, genellikle fabrika, atölye veya bakım-onarım tesislerinde çalışırlar.

    Bobinaj motor bakımı nasıl yapılır?

    Bobinaj motor bakımı şu adımları içerir: 1. Temizlik: Motorun iç ve dış yüzeylerindeki kirler temizlenir. 2. İzolasyon Testi: İzolasyon direnci kontrol edilerek olası kaçaklar tespit edilir. 3. Rulman Kontrolü: Rulmanlardaki aşınmalar incelenir ve gerekirse değiştirilir. 4. Sargı Testleri: Sargıların durumu kontrol edilir ve kısa devre riskine karşı önlem alınır. 5. Yağlama: Motor bileşenlerinin düzgün çalışması için gerekli yağlama işlemleri yapılır. Endüstriyel motorlar için genellikle 6 ayda bir detaylı bakım önerilir. Bu işlemler, uzman bir bobinaj firması tarafından yapılmalıdır.

    Bobinaj sarım şemaları nelerdir?

    Bobinaj sarım şemaları, elektrik motorları, jeneratörler ve transformatörlerde kullanılan üç ana teknikten oluşur: 1. Dağıtılmış Sarım: Sargıların motor gövdesi içinde eşit şekilde dağıtılması esasına dayanır. 2. Konsantre Sarım: Bobinaj tellerinin tek bir bölgede yoğun şekilde sarılmasıdır. 3. Çift Katlı Sarım: İki katlı sargıların üst üste sarılmasıyla oluşturulur. Ayrıca, DC motor sarım şemaları da mevcuttur ve bu şemalar, motorun endüvi sargısının demonte edilmesi ve yeni sargının belirli bir düzene göre yapılması sürecini içerir.

    Bobinaj ve motor sarımı aynı mı?

    Evet, bobinaj ve motor sarımı aynı işlemi ifade eder. Bobinaj, elektrik motorlarının sargılarının yenilenmesi sürecidir ve motorun stator ve rotor sargılarının sökülerek yeni ve dayanıklı tellerle tekrar sarılmasını kapsar.

    Motor parçaları kaça ayrılır?

    Motor parçaları iki ana kategoriye ayrılır: 1. Motorun içindeki parçalar: Silindir bloğu, silindir kapağı, karter, subap kapağı, krank mili, pistonlar, piston kolu, segmanlar, kam mili, supaplar, yağ pompası ve contalar. 2. Motorun dışındaki parçalar: Radyatör, karbüratör, hava filtresi, yağ filtresi, manifoltlar (emme ve eksoz), endüksiyon bobini, buji, regülatör (konjektör), yakıt pompası, distribütör, marş motoru, alternatör (şarj dinamosu), su pompası ve enjeksiyon pompası.

    Motor parçaları nelerdir?

    Motor parçaları şunlardır: 1. Silindir Bloğu: Motor parçalarını üzerinde taşır ve silindirleri içerir. 2. Silindir Kapağı: Silindir bloğunun üzerini kapatır ve yanma odalarını meydana getirir. 3. Karter: Motor yağına depoluk görevi görür. 4. Supap Kapağı: Motor üzerindeki supap mekanizmasını dış etkilerden korur. 5. Radyatör: Soğutma suyunun bulunduğu depodur. 6. Karbüratör: Benzin-hava karışımını sağlar. 7. Hava Filtresi: Silindirlere giren havayı temizler. 8. Manifoldlar (Emme-Egzoz): Hava yakıt karışımını silindirlere, yanmış gazları dışarıya taşır. 9. Yağ Filtresi: Motor yağı içindeki yabancı maddeleri temizler. 10. Endüksiyon Bobini (Ateşleme): Aküden gelen akımı yükseltir. 11. Buji: Benzin-hava karışımını tutuşturur. 12. Konjektör (Regülatör): Şarj dinamosunun ürettiği elektriği doğru akıma çevirir. 13. Enjektör: Dizel motorlarda yakıt püskürtür. 14. Krank Mili: Pistonların bağlı olduğu, hareketin alınmasını sağlar. 15. Piston: Silindir içerisinde hareket eder ve gücü krank miline iletir.

    Motor demontaj talimatı nedir?

    Motor demontaj talimatı, motorun güvenli ve doğru bir şekilde sökülmesi için izlenmesi gereken adımları içerir. İşte genel bir motor demontaj süreci: 1. Gerekli Malzemeler: Anahtar takımı, temizlik bezi, koruyucu eldiven gibi araçlar hazır edilmelidir. 2. Motoru Hazırlama: Motoru tamamen kapatıp soğumasını bekleyin ve yakıt valfini kapatın. 3. Bağlantıları Sökme: Elektrik bağlantılarını ve yakıt hortumlarını dikkatlice sökün, soğutma sistemi bağlantılarını çıkarın. 4. Motoru Çıkarma: Montaj braketinden motoru dikkatlice çıkarın, aşırı güç kullanmaktan kaçının. 5. Taşıma: Motoru güvenli bir yerde saklamak üzere taşıyın. Güvenlik önlemleri almak ve motorun kurulum kılavuzunu takip etmek önemlidir.