BMW otomatik şanzıman soğutma sistemi, şanzıman yağının aşırı ısınmasını önleyerek performansını ve ömrünü artırır. İşte sistemin çalışma prensibi: 1. Isınan Yağ Pompalanması: Şanzıman içindeki yağ ısındığında, şanzıman yağ pompası tarafından soğutucuya gönderilir. 2. Isı Transferi: Soğutucuda, ısı hava veya motor soğutma sıvısı ile dış ortama aktarılır. 3. Geri Dönüş: Soğutulan yağ, termostat aracılığıyla şanzımana geri döner. 4. Akışın Düzenlenmesi: Termostat, yağ sıcaklığına göre akışı düzenler. Şanzıman soğutma sisteminde sık karşılaşılan sorunlar arasında tıkanma, sızıntı, termostat arızası ve sıcaklık sensörü problemleri bulunur.