BMW otomatik şanzıman soğutma sistemi, şanzıman yağını (ATF) soğutmak için bir eşanjör olarak çalışır. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Motor soğutma suyu, soğutucunun içinden dolaştırılır. 2. Ayrı kanallarda ise şanzıman yağı dolaştırılır. 3. Daha sıcak olan şanzıman yağı, ısısını motor soğutma suyuna vererek soğur. Ek bileşenler arasında şunlar bulunur: - Termostat: Şanzıman yağ sıcaklığını düzenler ve akışı kontrol eder. - Yağ pompası: Şanzıman içindeki yağı soğutucuya pompalar. - Soğutma hortumları: Şanzıman ile soğutucu arasında yağ akışını sağlar. - Sıcaklık sensörü: Yağ sıcaklığını ölçerek kontrol ünitesine bilgi iletir.