• Buradasın

    Arka tekerler neden içe basma yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Arka tekerlerin içe basma yapmasının birkaç nedeni olabilir:
    1. Aşınmış veya gevşek rulmanlar: Arka tekerlek aksını tutan rulmanlar aşındığında tekerleğin gevşemesine ve içe basmasına neden olabilir 25.
    2. Yetersiz sıkılmış tekerlek somunları: Arka tekerleği şasiye bağlayan somunlar gevşekse, tekerlek içe doğru kayabilir 25.
    3. Dengesiz tekerlekler: Zamanla veya eksik denge ağırlıkları nedeniyle tekerlekler dengelerini kaybedebilir, bu da içe basmaya yol açabilir 12.
    4. Aşırı yüklenme: Fazla yük veya insan taşındığında, süspansiyona binen yük artar ve alt salıncaklar kendini açarak tekerleğin içe basmasına neden olabilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Arka teker içe yatıksa ne olur?

    Arka tekerin içe yatık olması, araç sürüşünde çeşitli olumsuz durumlara yol açabilir: 1. Yol Tutuş Kaybı: İçe yatık arka teker, lastiğin yol tutuşunu kaybetmesine neden olabilir. Bu durum, özellikle virajlarda ve ıslak yollarda aracın dengesini bozabilir. 2. Kaza Riski: Tekerin kilitlenmesi veya çekiş kaybetmesi, aracın aniden bir tarafa doğru çekilmesine ve kazalara sebebiyet verebilir. 3. Ön Düzen Ayarları: Teker bilyasının dağılması, ön düzen ayarlarını bozabilir. 4. Aşırı Isı ve Fren Performansı: Sürtünmeye bağlı aşırı ısı ortaya çıkar, bu da fren sisteminin performansını düşürür. Bu tür durumlarda, aracın bir servise çekilmesi ve gerekli onarımların yapılması gerekebilir.

    Arka tekerin içe basma ayarı nasıl yapılır?

    Arka tekerin içe basma ayarı (negatif kamber ayarı), özel ekipmanlar ve eğitimli teknisyenler tarafından yapılmalıdır. Genel adımlar: 1. Aracı düz bir zemine park edin ve lastik basınçlarını kontrol edin. 2. Ön tekerleklerdeki kamber ayar vidalarını veya cıvatalarını gevşetin. 3. Tekerleği istenen açıya ayarlayın. 4. Vidaları veya cıvataları yeniden sıkın. 5. Ayarı bir deneme sürüşü ile kontrol edin. Her aracın kamber açı değerleri, marka ve modele göre değişiklik gösterir.