• Buradasın

    Araçta ön ve arka takım nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Araç ön takımı, aracın ön kısmında yer alarak direksiyon kontrolü, süspansiyon dengesi ve fren performansını sağlayan bileşenlerden oluşur 13.
    Ön takım parçaları:
    • Amortisörler 125. Yol yüzeyinden gelen darbeleri emerek konforlu bir sürüş sağlar 15.
    • Salıncak kolları (taşıyıcı kollar) 125. Tekerleklerin gövdeye bağlantısını sağlar ve yol tutuşunu dengeler 15.
    • Rot kolları (direksiyon rotları) 125. Direksiyon hareketlerini ön tekerleklere ileterek aracın sağa veya sola dönmesini sağlar 15.
    • Rotiller 125. Salıncak kolları ile direksiyon sistemini bağlayan mafsallı bileşenlerdir 15.
    • Z rot (denge çubuğu kolları) 12. Ön süspansiyon sisteminde yer alan denge çubuğunu salıncaklara bağlar 12.
    • Tekerlek poryası ve rulmanlar 1. Tekerleklerin aks üzerinde sorunsuz bir şekilde dönmesini sağlar 1.
    • Direksiyon kutusu 125. Direksiyon hareketlerini mekanik veya hidrolik sistemler aracılığıyla tekerleklere iletir 15.
    Araç arka takımı, aracın şasi ve yürüyen aksamını oluşturan parçalardan meydana gelir 3.
    Arka takım parçaları:
    • Dingil 245. Motordan aldığı güçle tekerleklerin dönmesini sağlar 25.
    • Egzoz sistemi 245. Motorun çalışması için yakılan yakıttan doğan gazın dışarı atılmasını sağlar 25.
    • Fren balataları 245. Aracın yavaşlamasını ve durmasını sağlar 25.
    • Şaft 245. Şanzıman ile diferansiyel arasında güç aktarımını sağlar 25.
    • Diferansiyel 245. Virajlarda her tekerleğe ihtiyaç duyduğu kadar dönme hızı aktarır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araç ön salıncak nedir?

    Araç ön salıncağı, süspansiyon sisteminin bir parçası olup, aracın ön tekerleklerini gövdeye (şasiye) bağlayan yapıdır. Görevleri: Süspansiyon dengesini korur. Darbe sönümleme sağlar. Tekerlek konumunu sabit tutar. Araç şasesine bağlantı noktası görevi görür. Her araçta ön aks sisteminde genellikle iki adet salıncak bulunur: biri sağ, biri sol ön tekerlek için.

    Arka dingil arızası nasıl anlaşılır?

    Arka dingil arızasının bazı belirtileri: Direksiyonda veya araçta hissedilen sarsıntı veya titreme. Dönüş yaparken veya yavaşlandığında duyulan tuhaf sesler. Frenleme performansının düşmesi. Düz yolda aracın zıplaması. Tekerleklerin konumunun normalden farklı görünmesi veya çamurluk içine kaçması. Arka dingil arızası şüphesi durumunda, aracın uzman bir servis tarafından incelenmesi önerilir.

    Offset ön ve arka ne demek?

    Offset terimi, jant ve tekerleklerde ön ve arka olarak iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Jant Offseti: Jantın göbek montaj yüzeyinden jant merkez çizgisine olan mesafedir. Milimetre cinsinden ölçülür ve üç tipi vardır: - Sıfır Offset: Jant göbeğinin merkez çizgisi ile aynı eksende olması. - Pozitif Offset: Jant göbeğinin jantın ön yüzüne daha yakın olması. - Negatif Offset: Jant göbeğinin jantın daha arka tarafında yer alması ve arka flanşa yakın olması. 2. Ön Düzen Offseti (Kaçıklık): Tekerlek merkez ekseni ile direksiyon ekseninin zeminde kesiştikleri noktalar arasındaki mesafedir.

    Arabanın ön takım parçaları nelerdir?

    Arabanın ön takım parçaları şunlardır: Amortisörler. Salıncak kolları (taşıyıcı kollar). Rot kolları (direksiyon rotları). Rotiller. Z rot (denge çubuğu kolları). Tekerlek poryası ve rulmanlar. Direksiyon kutusu. Aks ve aks mafsalları. Ön yaylar (helezon yaylar).

    Arka bağımsız süspansiyon hangi araçlarda var?

    Arka bağımsız süspansiyona sahip bazı araçlar: Alfa Giuliettalar. BMW 1 HB ve 2 GranCoupe. Hyundai-Kia grubu C sınıfı hatchbackler. Ford Focuslar (1.5 turbo üstü ve station wagon modeller). VW grup Golf ve A3 (1.5 TSI ve üstü). Leon, Octavia (2.0 TDI ve üstü). Subaru Impreza. Mazda CX-3 (B-SUV). Mercedes-Benz, BMW, Toyota, Honda ve Nissan (çeşitli modeller). Ayrıca, birçok modern araçta bağımsız ön süspansiyon bulunmaktadır.

    Arka amortisör tasarımı nasıl olmalı?

    Arka amortisör tasarımı, aracın kullanım amacına ve sürüş koşullarına göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı temel tasarım özellikleri: Amortisör Tipi: Twin-Tube: Konfor ve performans dengesi sağlar. Monotube: Yüksek performanslı araçlar için olup, gelişmiş yanıt verme ve ısı dağıtımı sunar. Gaz Dolgulu: Zorlu koşullar ve ağır kullanım için uygundur. Uyumluluk: Amortisörlerin, aracın marka ve modeline özel olarak tasarlandığından emin olunmalıdır. Sürüş Koşulları: Arazide sürüş veya ağır yük için zorlu koşullara dayanıklı amortisörler seçilmelidir. Kalite ve Marka: OEM standartlarını karşılayan veya aşan saygın markalar tercih edilmelidir. Ayarlanabilirlik: Amortisörlerin, sürüş koşullarına göre ayarlanabilmesi önemlidir. Arka amortisör tasarımı hakkında daha fazla bilgi ve doğru seçim için bir uzmana danışılması önerilir.

    Doğan slx ön takım parçaları nelerdir?

    Doğan SLX ön takım parçaları şunlardır: 1. Ön Amortisör: Gazlı tip, Opar marka. 2. Ön Helezon Yayı: Takım halinde, Günsan marka. 3. Ön Amortisör Darbe Takozu: Ara yatak takozu, 4412992. 4. Ön Amortisör Toz Körüğü: 4420024. 5. Rotilli Kol: Sağ ve sol takım, Opar marka. 6. Rot Başı: Sağ ve sol takım, Opar marka. 7. Direksiyon Kutu Körük Takımı: Hidrolik direksiyon için. 8. Viraj Demiri Kelepçe ve Lastik Takımı: Opar marka. 9. Rot Mili: Hidrolik direksiyonlu araçlar için. Ayrıca, ön teker bilya kiti ve direksiyon mil rulmanı gibi diğer parçalar da mevcuttur.