• Buradasın

    Araç tekerlek ayarı kaç yılda bir yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Araç tekerlek ayarı (rot balans ayarı), genellikle yılda bir kez yapılmalıdır 13.
    Ancak, aracın kullanım sıklığı ve yol koşulları gibi faktörlere bağlı olarak bu süre değişebilir:
    • Sık ve uzun saatler kullanılan araçlar için rot-balans kontrolü yılda en az iki kere yapılmalıdır 3.
    • Yol koşullarının verimsiz olduğu durumlarda veya sürüş aralıklarının fazla olması halinde, rot-balans ayarının süresi kısaltılarak yılda iki kez yapılabilir 1.
    Ayrıca, tekerleklerin herhangi bir darbeye maruz kalması durumunda (çukura girme vb.) ayarın yeniden yapılması önerilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Lastik ömrü nasıl anlaşılır?

    Lastik ömrünün bittiğini anlamak için şu belirtilere dikkat edilebilir: Diş derinliği: Yasal sınır olan 1,6 mm diş derinliğinin altında olan bir lastik ömrünü tamamlamış kabul edilir. Yıpranmış görünüm: Lastik desenlerinin silik bir görünüme sahip olması, lastiğin kullanım ömrünün azaldığını gösterir. Yanak deformasyonları: Lastik yanağı denilen dış yüzey kısmında çıkıntı, kabarcık, çatlak, delik veya 6 mm’den fazla aşınmalar lastik ömrünün azaldığını gösterir. Direksiyon titreşimi: Lastikler eşit bir şekilde aşınmamış ise direksiyon simidinde titreşim hissedilir. Lastiklerin ömrünü uzatmak için düzenli olarak kontrol ettirilmesi (rotasyon, balans ve hizalanmanın tekrar yapılması, şişirme basıncı ve diş aşınmasının kontrol edilmesi) önerilir.

    Jant ve lastik ömrü kaç yıldır?

    Jantların ömrü hakkında bilgi bulunamadı. Lastiklerin ömrü, kullanım koşullarına bağlı olarak ortalama 5 ila 10 yıl arasında değişir. Lastiklerin raf ömrü ise üretim tarihinden itibaren 10 yıldır. Lastiklerin ömrünün bittiğini gösteren bazı işaretler şunlardır: Aşınma: Diş derinliği 1,6 mm'nin altına düştüğünde lastik değiştirilmelidir. Hasar: Çatlak, delik veya sıyrık gibi hasarlar varsa lastik değiştirilmelidir. Deformasyon: Yarık, çatlak, çöküntü gibi gözle görünür deformasyonlar varsa lastik ömrü bitmiş demektir.

    Tekerlek ayarı nasıl olmalı?

    Tekerlek ayarı iki ana bileşenden oluşur: rot ayarı ve balans ayarı. Rot ayarı aracın ön düzen sisteminin doğru açılara sahip olmasını sağlar. Bu ayarın doğru yapılması için: 1. Tekerleklerin içe ve dışa dönük açıları kontrol edilir ve düz bir konuma getirilir. 2. Lastiklerin düşey açıları incelenir ve bombeli görünüm varsa düzeltilir. 3. Kaster ayarı yapılarak direksiyon ekseninin ileri veya geri açıları hesaplanır. 4. Arka aks yönü ve aracın merkez çizgisi karşılaştırılarak aksların paralel olması sağlanır. Balans ayarı ise tekerleklerin dengeli bir şekilde dönmesini sağlar. Bu ayarın doğru yapılması için: 1. Jantla birlikte sökülen tekerlek balans makinesine bağlanır ve iç ve dış ölçüleri alınır. 2. Makinedeki muhafaza kolu indirilerek tekerlek döndürülür ve dengesizlik miktarı ölçülür. 3. Kaç gramlık ağırlık monte edilmesi gerektiği belirlenir ve bu ağırlıklar tekerleğe eklenir. 4. Denge sağlandıktan sonra tekerlek düzenekten indirilerek araca takılır. Tekerlek ayarlarının düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde uzman bir serviste yapılması önerilir.

    Lastik sökme takma ve balans ayarı ne kadar sürer?

    Lastik sökme, takma ve balans ayarı işlemi ortalama 30-60 dakika arasında sürer.