• Buradasın

    Araç tekerlek ayarı kaç yılda bir yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Araç tekerlek ayarı (rot balans ayarı), genellikle yılda bir kez yapılmalıdır 13.
    Ancak, aracın kullanım sıklığı ve yol koşulları gibi faktörlere bağlı olarak bu süre değişebilir:
    • Sık ve uzun saatler kullanılan araçlar için rot-balans kontrolü yılda en az iki kere yapılmalıdır 3.
    • Yol koşullarının verimsiz olduğu durumlarda veya sürüş aralıklarının fazla olması halinde, rot-balans ayarının süresi kısaltılarak yılda iki kez yapılabilir 1.
    Ayrıca, tekerleklerin herhangi bir darbeye maruz kalması durumunda (çukura girme vb.) ayarın yeniden yapılması önerilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tekerlek ayarı nasıl olmalı?

    Tekerlek ayarının doğru olması için aşağıdaki parametreler kontrol edilmelidir: Hizalama (toe). Kamber (camber). Kaster (caster). Aksların paralelliği. Tekerlek ayarının doğru yapılması, aracın kontrollü bir şekilde ilerlemesini, lastiklerin eşit şekilde aşınmasını ve direksiyon sisteminin korunmasını sağlar.

    Jant ve lastik ömrü kaç yıldır?

    Jantların ömrü hakkında bilgi bulunamadı. Lastiklerin ömrü, kullanım koşullarına bağlı olarak ortalama 5 ila 10 yıl arasında değişir. Lastiklerin raf ömrü ise üretim tarihinden itibaren 10 yıldır. Lastiklerin ömrünün bittiğini gösteren bazı işaretler şunlardır: Aşınma: Diş derinliği 1,6 mm'nin altına düştüğünde lastik değiştirilmelidir. Hasar: Çatlak, delik veya sıyrık gibi hasarlar varsa lastik değiştirilmelidir. Deformasyon: Yarık, çatlak, çöküntü gibi gözle görünür deformasyonlar varsa lastik ömrü bitmiş demektir.

    Lastik sökme takma ve balans ayarı ne kadar sürer?

    Lastik sökme, takma ve balans ayarı işlemi ortalama 30-60 dakika arasında sürer.

    Lastik ömrü nasıl anlaşılır?

    Lastik ömrünün bittiğini anlamak için şu belirtilere dikkat edilebilir: Diş derinliği: Yasal sınır olan 1,6 mm diş derinliğinin altında olan bir lastik ömrünü tamamlamış kabul edilir. Yıpranmış görünüm: Lastik desenlerinin silik bir görünüme sahip olması, lastiğin kullanım ömrünün azaldığını gösterir. Yanak deformasyonları: Lastik yanağı denilen dış yüzey kısmında çıkıntı, kabarcık, çatlak, delik veya 6 mm’den fazla aşınmalar lastik ömrünün azaldığını gösterir. Direksiyon titreşimi: Lastikler eşit bir şekilde aşınmamış ise direksiyon simidinde titreşim hissedilir. Lastiklerin ömrünü uzatmak için düzenli olarak kontrol ettirilmesi (rotasyon, balans ve hizalanmanın tekrar yapılması, şişirme basıncı ve diş aşınmasının kontrol edilmesi) önerilir.