• Buradasın

    Alçaltılmış araba muayeneden geçer mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Alçaltılmış bir aracın muayeneden geçip geçemeyeceği, aracın genel durumuna ve eksikliklerine bağlıdır. Araç muayenesinde ağır kusurlar listesinde yer alan ve güvenli sürüşü tehlikeye atan eksiklikler varsa, araç muayeneden geçemez 25.
    Bazı ağır kusurlar:
    • Fren sistemi arızaları 2;
    • Direksiyon ve direksiyon sistemi arızaları 2;
    • Eksik veya arızalı aynalar 2;
    • Çalışmayan silecekler ve bozuk cam yıkama sistemleri 2;
    • Süspansiyon aksamında boşluklar ve aşınmış lastikler 2.
    Muayene öncesinde aracın tüm kusurlarının giderilmesi ve gerekli ekipmanların eksiksiz olması önemlidir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araba alçaltma kaç mm olmalı?

    Araba alçaltma miktarı, aracın modeline ve modifikasyonun türüne bağlı olarak değişir. 3-4 cm alçaltma için, -30mm veya -40mm yaylar düşünülüyorsa amortisör değişimi gerekmeyebilir, ancak -60mm gibi daha derin alçaltmalar için amortisörlerin de değiştirilmesi önerilir. 60-100 mm alçaltma, tekerleklerin dönebilmesi için dikkatli olunmalıdır. Alçaltma işlemi, aracın yol tutuşunu ve güvenliğini etkileyebilir, bu nedenle dikkatli olunmalı ve gerekirse uzman birine danışılmalıdır.

    Muayenesi biten araç trafiğe çıkabilir mi?

    Muayenesi biten araç, trafiğe çıkamaz. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, araç sahiplerinin binek araçlar için 2 yılda bir, ticari vasıflı araçlar için ise her yıl rutin olarak araçlarının muayenesini yaptırmaları zorunludur.

    Muayeneden muaf olan araç tekrar muayeneye nasıl getirilir?

    Muayeneden muaf olan bir aracın tekrar muayeneye getirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Eksikliklerin Giderilmesi: İlk muayenede belirlenen eksikliklerin veya arızaların tamamen giderilmesi gerekmektedir. 2. Randevu Alınması: TÜVTÜRK web sitesinden veya 0850 222 88 88 numaralı çağrı merkezinden tekrar muayene için randevu alınmalıdır. 3. Muayene İstasyonuna Gitme: Randevu saatinde belirtilen muayene istasyonuna araç götürülmelidir. 4. Muayene Sonucunun Öğrenilmesi: Eksikliklerin giderildiği ve aracın tüm standartlara uygun olduğu tespit edilirse, araca muayene geçti belgesi verilecektir. Bu işlemler, ilk randevudan sonra 1 ay içerisinde gerçekleştirilmelidir.

    Araç muayenesi için araç temiz olmalı mı?

    Evet, araç muayenesi için aracın temiz olması gerekir. Muayene sırasında farlar, camlar, plaka ve reflektörlerin temiz olmasına dikkat edilir.

    Araç altı muayenesi ne zaman zorunlu oldu?

    Araç altı muayenesinin ne zaman zorunlu olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye'de trafiğe çıkan motorlu ve motorsuz araçların teknik yeterliliklerinin kontrol edilerek, ilgili standartlara uygunluğunun teyit edilmesi işlemi olan araç muayenesi, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 34. maddesi gereğince zorunludur. Araçların türüne göre muayene sıklıkları şu şekildedir: Hususi, resmi otomobiller ve römorkları: İlk üç yaş sonrasında ve ardından her iki yılda bir. Diğer motorlu araçlar ve römorkları: İlk bir yaş sonrasında, her yıl. İki veya üç tekerlekli araçlar ve römorkları: İlk üç yaş sonrasında ve ardından her iki yılda bir. Lastik tekerlekli traktörler: İlk üç yaş sonrasında ve ardından her üç yılda bir.

    Araç muayeneden kalırsa ikinci muayene ücretli mi?

    Araç muayeneden kalırsa ikinci muayene, belirli koşullar altında ücretsizdir. İlk muayenede araç onaylanmadığında, eksikliklerin giderilmesi ve gerekli tamirlerin yapılması durumunda, araç sahipleri bir ay içinde Türkiye genelindeki herhangi bir istasyonda ücretsiz olarak tekrar muayene yaptırabilirler. Ancak, bu bir aylık süre içinde tekrar muayeneye gidilmezse veya eksikler giderilmezse, ikinci muayene için yeniden ücret ödenmesi gerekecektir.

    Araç muayenede ağır kusurlar nelerdir?

    Araç muayenesinde ağır kusurlar şunlardır: Fren sistemi kusurları: Frenlerin tutmaması, fren hidroliği kaçağı, el freninin çalışmaması, fren disk ve balatalarının aşınmış olması. Direksiyon ve ön düzen kusurları: Direksiyon kutusunda boşluk, direksiyon sisteminde yağ kaçağı, rot başlarında aşırı boşluk. Lastik ve jant kusurları: Diş derinliği yasal sınırın altında lastikler, lastik ebatlarının uygun olmaması, jantlarda çatlak veya kırık. Aydınlatma ve elektrik sistemi kusurları: Farların çalışmaması veya yanlış ayarlı olması, stop lambalarının yanmaması, sinyallerin çalışmaması. Süspansiyon ve şasi kusurları: Amortisörlerin işlevsiz olması, şaside çatlak, kırık veya kaynak izleri. Egzoz ve emisyon kusurları: Egzozdan aşırı duman çıkması, egzoz susturucusunun bulunmaması veya delik olması, egzoz emisyon ölçümünün yaptırılmamış olması. Camlar ve görüş alanı kusurları: Ön camda sürücünün görüşünü engelleyecek çatlak, sileceklerin çalışmaması, ayna eksiklikleri veya bozukluğu. Araç tescil ve kimlik kusurları: Ruhsat bilgilerinin eksik veya yanlış olması, plakanın standart dışı veya okunamaz durumda olması.