• Buradasın

    9319492 airbag nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    9319492 airbag, BMW 5 Serisi F10 araçlarındaki hava yastığı (airbag) kontrol ünitesinin parça numarasıdır 1.
    Airbag, Türkçe'de hava yastığı anlamına gelir ve araçlarda sürücü ile yolcuların güvenliğini sağlamak için kullanılan bir sistemdir 235.
    Airbag kontrol ünitesi, çarpışma sırasında G sensörü veya darbe sensörleri aracılığıyla çarpışmayı algılar ve milisaniyeler içinde airbag tüplerini tetikleyerek içi boş yastık şeklindeki bezlerin havayla dolmasını sağlar 1. Böylece, kazada insan vücudunun maruz kalacağı G gücü azalır ve hayatta kalma şansı artar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Airbag Türkçe ne demek?

    Airbag, Türkçe'de hava yastığı anlamına gelir.

    Airbag değişimi kaç km'de yapılır?

    Airbag değişimi, belirli bir kilometre sınırına bağlı olarak yapılmaz. Airbag'lerin değişim zamanı, üretim tarihi, aracın kullanım koşulları, kaza geçmişi ve periyodik bakım sonuçları gibi faktörlere bağlıdır. Birçok otomobil üreticisi, airbag'lerin 10 yıl sonrasında değiştirilmesini önerir. Airbag değişimi için en doğru zamanı belirlemek için yetkili bir servise başvurulması önerilir.

    Dijital airbag nedir?

    Dijital airbag hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, airbag (hava yastığı), araçlarda kaza anında sürücü ve yolcuların güvenliğini sağlamak için tasarlanmış bir güvenlik sistemidir. Airbag, çarpışma sensörü tarafından algılanan ani bir durumda otomatik olarak açılır ve sürücü ile yolcuların vücudunu darbeden korur. Airbag çeşitleri arasında ön hava yastıkları, yan hava yastıkları, diz hava yastıkları ve şişme emniyet kemerleri bulunur.

    SRS airbag nedir?

    SRS airbag, "Supplemental Restraint System" (Tamamlayıcı Güvenlik Sistemi) teriminin kısaltmasıdır. SRS airbag sistemi, araçlarda güvenliği artırmak ve sürücü ile yolcuların çarpışma anındaki yaralanma riskini en aza indirmek amacıyla tasarlanmış bir emniyet sistemidir. SRS airbag'in çalışma prensibi: Sensör izleme. Çarpışma algılama. Hava yastığı aktivasyonu. Emniyet kemeri gerginleştirme. SRS airbag sistemi, modern otomobillerin standart güvenlik özelliklerinden biridir.

    Airbag hangi durumlarda devreye girer?

    Airbag (hava yastığı), genellikle şu durumlarda devreye girer: Çarpışma: Araçta ani bir darbe algılandığında, hava yastıkları devreye girer. Hız değişimi: Elektronik sensörler, hız değişimini tespit ettiğinde hava yastığı sistemi tetiklenir. İvmeölçer: İvmeölçer, darbenin derecesini ölçer ve çarpışma yeterince kuvvetliyse hava yastığı sistemi devreye girer. Emniyet kemeri: Emniyet kemeri takan yolcular için yüksek eşikte, kemer takmayan yolcular için daha kısa sürede açılır. Airbag'in devreye girmediği durumlar: Çarpmanın şiddetinin düşük olduğu durumlar. Çarpmanın arkadan gerçekleştiği durumlar. Aracın takla attığı veya devrildiği durumlar.

    Airbag neden icat edildi?

    Airbag (hava yastığı), çarpışma anında sürücü ve yolcuyu ciddi yaralanmalardan korumak amacıyla icat edilmiştir. Airbag teknolojisi ilk kez 1950'li yıllarda fikir aşamasında ortaya çıkmış, ancak teknolojik altyapının yetersiz olması nedeniyle uygulamaya geçilmesi 1970’li yılları bulmuştur. Airbag'in icat edilme nedenlerinden bazıları şunlardır: Endüstri mühendisi John W. Hetrich'in gözlemi. Navy torpidoları. Aile güvenliği. Airbag, günümüzde sadece ön koltuklar için değil, yan ve perde airbag sistemleriyle birlikte tüm yolcular için koruma sağlayan gelişmiş teknolojilerle kullanılmaya devam etmektedir.

    Airbag ömrü kaç yıldır?

    Airbag'lerin ömrü, aracın marka ve modeline göre değişmekle birlikte genellikle 10 yıldır. Bazı lüks araç modellerinde bu süre 25 yıla kadar çıkabilir. Airbag'lerin ömrünün dolduğunu gösteren bazı işaretler şunlardır: Açılmama; Patlama veya yırtılma; Zamansız açılma. Airbag'lerin ömrünü uzatmak için düzenli bakım ve kontrol yapılması önerilir.