• Buradasın

    Airbag neden icat edildi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Airbag (hava yastığı), çarpışma anında sürücü ve yolcuyu ciddi yaralanmalardan korumak amacıyla icat edilmiştir 13.
    Airbag teknolojisi ilk kez 1950'li yıllarda fikir aşamasında ortaya çıkmış, ancak teknolojik altyapının yetersiz olması nedeniyle uygulamaya geçilmesi 1970’li yılları bulmuştur 34.
    Airbag'in icat edilme nedenlerinden bazıları şunlardır:
    • Endüstri mühendisi John W. Hetrich'in gözlemi 2. 1952 yılında ailesi ile birlikte seyahat halindeyken John W. Hetrich'in sert bir fren ve manevra yapmak zorunda kalması ve bu sırada refleks olarak ebeveynlerin kızlarının başını korumak adına kollarını kızlarının başını koruyacak şekilde uzatması, John W. Hetrich'e otomobil kazalarında insanların kafalarını bir yere çarpmalarını önlemek için hava yastığı dediği icadı üzerine çalışmalar yapması için ilham vermiştir 2.
    • Navy torpidoları 4. Hetrich'in, navy torpidoları ile ilgili deneyimleri, hava yastığı tasarımını şekillendirmiştir 4.
    • Aile güvenliği 4. Hetrich, hava yastığı tasarımını, ailesiyle yolda seyahat ederken yaşadığı deneyimlerden yola çıkarak geliştirmiştir 4.
    Airbag, günümüzde sadece ön koltuklar için değil, yan ve perde airbag sistemleriyle birlikte tüm yolcular için koruma sağlayan gelişmiş teknolojilerle kullanılmaya devam etmektedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Airbag kaç çeşittir ve görevleri nelerdir?

    Airbag (hava yastığı) çeşitleri: Ön hava yastıkları: Direksiyon simidinde bulunur ve sürücü ile ön koltuk yolcusunu korur. Yan hava yastıkları: Aracın yan taraflarında, kapı panellerine entegre edilmiştir. Yan çarpışmalarda baş ve göğüs bölgesini korur. Perde hava yastıkları: Tavanda yer alır ve baş bölgesini korur. Diz hava yastıkları: Ön koltuk yolcularının dizlerini korur. Arka koltuk hava yastıkları: Arka koltuk yolcularını arka çarpışmalarda korur. Airbag'in görevleri: Koruma: Çarpışma anında sert darbeyi hafifleterek sürücü ve yolcuların daha az zarar almasını sağlar. Emniyet kemeri ile uyum: Emniyet kemeri ile birlikte çalışarak yolcuların güvenliğini artırır. Hızlı açılma: 30-40 milisaniye gibi kısa bir sürede açılarak koruma sağlar.

    Dijital airbag nedir?

    Dijital airbag ifadesi, doğrudan bir terim olarak kullanılmamaktadır. Ancak, airbag sistemi genel olarak araçların güvenliğini artırmak için tasarlanmış dijital bir güvenlik önlemi olarak tanımlanabilir. Airbag, çarpışma anında otomatik olarak şişen ve yolcuları baş, boyun ve gövde yaralanmalarından koruyan hava yastıkları sistemidir.

    Airbag hangi durumlarda devreye girer?

    Airbag (hava yastığı), genellikle şu durumlarda devreye girer: Çarpışma: Araçta ani bir darbe algılandığında, hava yastıkları devreye girer. Hız değişimi: Elektronik sensörler, hız değişimini tespit ettiğinde hava yastığı sistemi tetiklenir. İvmeölçer: İvmeölçer, darbenin derecesini ölçer ve çarpışma yeterince kuvvetliyse hava yastığı sistemi devreye girer. Emniyet kemeri: Emniyet kemeri takan yolcular için yüksek eşikte, kemer takmayan yolcular için daha kısa sürede açılır. Airbag'in devreye girmediği durumlar: Çarpmanın şiddetinin düşük olduğu durumlar. Çarpmanın arkadan gerçekleştiği durumlar. Aracın takla attığı veya devrildiği durumlar.

    Airbag kaç km hızla açılır?

    Hava yastıkları (airbag), genellikle 20-25 km/s hızın üzerindeki çarpışmalarda açılır. Avrupa’da bu sınır genellikle 20-25 km/s olarak belirlenirken, ABD’de ise 15-20 km/s’dir. Hava yastığının açılması, çarpmanın şiddeti ve yönüyle doğrudan ilişkili olduğu için hızın yanı sıra darbenin şiddeti de önemlidir. Hava yastığının açılma hızı, 30-40 milisaniye gibi çok kısa bir sürede saatte 320 kilometreyi bulabilir.

    Air bag ve hava yastığı aynı şey mi?

    Evet, "air bag" ve "hava yastığı" aynı şeyi ifade eder. Airbag, Türkçe'de hava yastığı anlamına gelir ve araçlarda, kaza anında sürücü ve yolcuların güvenliğini sağlamak için tasarlanmış, içinde hava veya gaz bulunan, çarpışma esnasında açılan bir yastıktır.

    Perde Airbag nasıl çalışır?

    Perde airbag , aracın tavan çıtasına monte edilir ve yan camların olduğu bölge boyunca uzanır. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Algılama ve Değerlendirme: Çarpışma sensörleri, çarpışmanın varlığını ve şiddetini algılar ve bu verileri airbag kontrol modülüne iletir. 2. Aktivasyon: Kontrol modülü, airbaglerin açılıp açılmayacağına karar verir. 3. Gaz Üretimi: Karar verildiğinde, airbag kontrol modülü, airbag inflatorlarını ateşlemek için elektrik sinyali gönderir. 4. Şişme: İnflatorlar, çok hızlı bir kimyasal reaksiyonla gaz üreterek airbagi şişirir. 5. Darbe Emici Fonksiyon: Airbag tamamen şiştiğinde, çarpışmanın şiddetini emer ve yolcuların daha ciddi yaralanmalar yaşamasını önler.

    Hava yastığını ilk hangi araba markası kullandı?

    Hava yastığını ilk kez Mercedes-Benz markası kullandı.