• Buradasın

    4 haneli lastik tarihi ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4 haneli lastik tarihi, lastiğin üretim tarihini belirtir ve DOT (Department of Transportation) kodunun bir parçasıdır 13.
    Bu kodda:
    • İlk iki hane, lastiğin üretildiği haftayı,
    • Son iki hane ise üretim yılını gösterir 125.
    Örneğin, "DOT X0XX 2319" kodlu bir lastik, 2019 yılının 23. haftasında üretilmiştir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Araç lastik tarihi nasıl anlaşılır?

    Araç lastiklerinin üretim tarihi, lastiğin yan duvarında yer alan DOT (Department of Transportation) kodu içinde bulunur. DOT kodunun son dört hanesi, lastiğin üretim tarihidir. Örneğin, "DOT 3815" kodlu bir lastik, 2015 yılının 38. haftasında üretilmiştir. Ayrıca, üç haneli bir üretim tarihi kodu bulunuyorsa, lastiğin 2000 yılından önce üretildiği anlaşılır. Lastiklerin üretim tarihini kontrol etmek, güvenli sürüş ve lastik performansı açısından önemlidir.

    Lastik üretim tarihi nerede yazar?

    Lastik üretim tarihi, lastiğin yan duvarında bulunan DOT (Department of Transportation) kodunun bir parçası olarak yer alır. Bu kodun son dört hanesi, üretim tarihini gösterir ve şu şekilde okunur: - İlk iki rakam: Lastiğin üretildiği haftanın sayısını gösterir. - Son iki rakam: Lastiğin üretildiği yılı belirtir.

    Lastik ömrü nasıl anlaşılır?

    Lastik ömrünün bittiğini anlamak için aşağıdaki faktörlere dikkat edilmelidir: 1. Diş Derinliği: Yasal olarak lastik diş derinliği 1.6 mm'nin altına düşmemelidir. 2. Görsel Kontroller: Lastiklerde düzensiz aşınma, çatlaklar, kabarcıklar veya şişlikler varsa, lastiğin yapısal bütünlüğü bozulmuş olabilir ve değiştirilmesi gerekir. 3. Üretim Tarihi: Lastiğin yanağında bulunan üretim tarihine göre, genellikle lastiklerin ömrü üretim tarihinden itibaren 5 ila 7 yıl arasında değişir. 4. Performans ve Sürüş Deneyimi: Lastiklerin yol tutuşu ve fren performansı azalmışsa, aşırı titreşim veya gürültü varsa, lastiklerin değiştirilmesi gerekebilir. 5. Hava Basıncı: Lastikler sık sık hava kaybediyorsa, bu durum lastiğin iç yapısında bir sorun olabileceğini gösterir ve lastik ömrünün sonuna geldiğini işaret edebilir. Lastik değişimi için bir lastik servisine gitmek, lastiklerin doğru şekilde takılmasını ve dengelenmesini sağlar.

    Lastik ölçüleri nasıl okunur?

    Lastik ölçüleri, lastiğin yanak kısmında bulunan sayısal ve harf kodları ile belirtilir. Bu ölçüleri okumak için aşağıdaki adımları izlemek gerekir: 1. Genişlik: İlk sayı, lastiğin bir yanaktan diğer yanağa olan nominal genişliğini milimetre cinsinden ifade eder. 2. Kesit Oranı: İkinci sayı, lastiğin kesit oranını belirtir; bu, lastiğin janttan dışarı doğru yüksekliğinin, genişliğinin yüzdesi olarak oranıdır. 3. Yapı: Lastik işaretlerinde yer alan harf, lastiğin karkas yapısını belirtir; "R" harfi, radyal lastik yapısını ifade eder. 4. Jant Çapı: İnç cinsinden jant çapını gösterir. 5. Yük Endeksi: Lastiğin tamamen şişirildiğinde taşıyabileceği maksimum yükü ifade eder. 6. Hız Endeksi: Lastiğin güvenli kullanım hız aralığını belirten harf kodudur. Örneğin, 205/55 R16 91V lastik kodunda: - 205: Lastik genişliği (mm); - 55: Yanak yüksekliği (% olarak); - R: Radyal lastik; - 16: Jant çapı (inç); - 91: Yük endeksi (maksimum yük); - V: Hız endeksi (maksimum hız).