• Buradasın

    Nihavant saz semai hangi usulde?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nihavend saz semaisi, farklı besteciler tarafından farklı usullerde bestelenmiştir:
    • Erzurumlu Hasib Dede'nin Nihavend Saz Semai'si: Sengin Semai usûlündedir 1.
    • Refik Fersan'ın Nihavend Saz Semai'si: Aksak Semai usûlündedir 23.
    Reşat Aysu'nun Nihavend Saz Semai'si ise dördüncü hane hariç, Türk Musikisi usulleriyle bestelenmiştir; dördüncü hane, bestecinin arzusuna göre farklı bir usulle bestelenebilir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Saz semai nedir?

    Saz semaisi, Klasik Türk müziğinde faslın en son çalınan sözsüz parçası olarak tanımlanır.

    Semai örneği nedir?

    Semai örneği olarak aşağıdaki iki şiir verilebilir: 1. Karacaoğlan'dan bir semai örneği: > İncecikten bir kar yağar > Tozar Elif Elif diye > Deli gönül abdal olmuş > Gezer Elif Elif diye > > Elif'in uğru nakışlı > Yavru balaban bakışlı > Yayla çiçeği kokuşlu > Kokar Elif Elif diye > > Elif kaşlarını çatar > Gamzesi bağrıma batar > Ak elleri kalem tutar > Yazar Elif Elif diye > > Evlerinin önü çardak > Elif'in elinde bardak > Sanki yeşil başlı ördek > Yüzer Elif Elif diye > > Karac'oğlan eğmelerin > Gönül sevmez değmelerin > İliklenmiş düğmelerin > Çözer Elif Elif diye. 2. Erzurumlu Emrah'tan bir semai örneği: > Gönül gurbet ele çıkma > Ya gelinir ya gelinmez > Her dilbere meyil verme > Ya sevilir ya sevilmez > > Yöğrüktür bizim atımız > Yardan atlattı zatımız > Gurbet ilde kıymatımız > Ya bilinir ya bilinmez > > Bahçemizde nar ağacı > Kimi tatlı kimi acı > Gönüldeki dert ilacı > Ya bulunur ya bulunmaz > > Deryalarda olur bahri > Doldur ver içem zehri > Sunam gurbet elin kahrı > Ya çekilir ya çekilmez > > Emrah der ki düştüm dile > Bülbül figan eder güle > Güzel sevmek bir sarp kale > Ya alınır ya alınmaz.

    Peşrev ve saz semaisi arasındaki fark nedir?

    Peşrev ve saz semaisi, Türk müziğinde iki farklı enstrümantal formdur ve bazı temel farkları vardır: 1. Yapı: Peşrev, genellikle dört hane ve bir teslimden oluşur. 2. Usul: Peşrevler, büyük usullerle bestelenirken, saz semaileri küçük usullerle ölçülür. 3. Fasıldaki Yeri: Peşrev, fasılların en başında çalınır.

    Kaç çeşit saz semaileri vardır?

    İki çeşit saz semaisi vardır: ağır semai ve yürük semai.

    Saz Semai hangi makamda?

    Saz semaisi, genellikle dört hane ve bir teslim kısmından oluşur ve her hanenin sonunda teslim bulunur. Saz semaisi, bestelendiği makamın adıyla anılır, örneğin "rast saz semaisi" veya "sûzinak saz semaisi".

    Semai nedir ve özellikleri nelerdir?

    Semai, halk şiirinde 8’li hece ölçüsü ile düzenlenen ve özel bir ezgi ile söylenen şiirlerdir. Özellikleri: Nazım birimi: Dörtlük. Dörtlük sayısı: En az üç, en fazla beş-altı. Kafiye düzeni: İlk dörtlük aaab - abab - aaba - abcb, diğer dörtlükler dddb - eeeb - fffb şeklinde. Temalar: Doğa, sevgi, güzellik, gurbet, ayrılık gibi duygusal ve lirik konular işlenir. Dil: Sade ve yalın, halkın günlük yaşantıda kullandığı deyim ve deyişlerden yararlanılır. Beste: Kendine özgü bir ezgisi vardır. Mahlas: Şiirin sonuna doğru mahlas kullanılır. Ölçü: Hece ölçüsünün yanında aruz ölçüsü kullanılarak yazılan semailer de vardır. Yaygınlık: Aşık edebiyatında yaygın olmayan bir nazım türüdür.

    Saz ritimleri nelerdir?

    Saz ritimlerinin bazı türleri şunlardır: 1. Peşrev: Saz eserlerinin en büyük formu olup, dört haneden oluşur ve her hanenin sonunda teslim adı verilen bir bölüm bulunur. 2. Saz Semaisi: Fasılların sonunda çalınan, dört haneli ve küçük usullerle ölçülmüş saz eserleridir. 3. Medhal: Sazların toplu halde çaldığı, hane ve teslim bölümleri olmayan küçük saz eserleridir. 4. Sirto ve Longa: Üç veya dört bölümlü, hareketli saz eserleridir. 5. Mandıra: Yedi zamanlı ritmi ile bestelenen, halk müziğinden kaynaklanan bir beste türüdür. 6. Taksim: Tek bir sazla, makamların ses dizileri üzerinde doğaçlama olarak yapılan icradır.