Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kavuk, geleneksel Türk tiyatrosunda eleştirel tiyatronun simgesi haline gelmiş bir karakter olan Kavuklu'ya aittir 2.
Kavuklu ve Pişekar, orta oyununda zıt kutuplardan oluşan bir güldürü karakterini temsil eder 24. Kavuklu, doğal, sözünü esirgemeyen ve halktan insanlara yakın bir tiptir 2. Pişekar ise Kavuklu'nun yanındaki yardımcı veya çömez karakteridir; saf, deneyimsiz ve komik bir karakterdir 5.
Kavuk, ilk olarak 19. yüzyılın ikinci yarısında Kavuklu tipinin ortaya çıkmasıyla birlikte Türk tiyatrosunda yer almıştır 2. Kavuğun Pişekar'da olması gibi bir durum söz konusu değildir; kavuk, geleneksel Türk tiyatrosunda eleştirel bir ses olarak kullanılan Kavuklu'ya aittir 5.
Kavuk, aynı zamanda güldürü geleneğini ve geleneksel Türk tiyatrosunu temsil eden bir sembol olarak kabul edilir 1.
Kavuk geleneğinin tarih içindeki yolculuğu ve kavuğun devir süreci şu şekildedir:
- Kel Hasan Efendi 1. Kavuğun ilk sahibi, Kel Hasan Efendi'dir 1.
- İsmail Dümbüllü 1. Kel Hasan Efendi'nin çırağı olan İsmail Dümbüllü, kavuğu devralmış ve günümüze dek uzanan kavuk geleneğini başlatmıştır 1.
- Münir Özkul 1. 1960 yılında Aksaray'da kendi tiyatrosu olan Bulvar Tiyatrosu'nu kuran İsmail Dümbüllü, 1968'de Altan Karındaş Topluluğu'nda sahnelenen “Kanlı Nigar” oyunundaki performansı nedeniyle Münir Özkul'a kavuğu devretmiştir 1.
- Ferhan Şensoy 1. 1989 yılında oyunu izleyen Münir Özkul'un takdirini kazanan Ferhan Şensoy, kavuğu devralmıştır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: