Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Johan Huizinga'nın Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme adlı kitabı, kültür ve toplum açısından oyunun önemini inceler 135.
Huizinga, "homo sapiens" (bilge insan) ve "homo faber"in (alet yapan insan) karşısına "homo ludens"i (oyun oynayan/oyuncu insan) çıkarır ve oyunun tüm edimlerden, hatta kültürden de eski olduğunu savunur 13. Ona göre oyun, bir kültür yapıcıdır 13.
Huizinga, oyun ve kültür ilişkisini hukuk, savaş, şiir, müzik, plastik sanatlar, felsefe üzerinden analiz eder 13.
Homo Ludens adlı kitabın anlattığı bazı konular şunlardır:
- Oyunun tanımı 3. Huizinga, oyunu “özgürce razı olunan, ama tamamen emredici kurallara uygun olarak belirli zaman ve mekân sınırları içinde gerçekleştirilen, bizatihi bir amaca sahip olan, bir gerilim ve sevinç duygusu ile ‘alışılmış hayat’tan ‘başka türlü olmak’ bilincinin eşlik ettiği, iradi bir eylem veya faaliyet” olarak tanımlar 3.
- Oyunun işlevi 4. Huizinga, kolektif hayatın bütün önemli biçimlerinin -ibadet, şiir, müzik, dans, bilgelik, bilim, hukuk, mücadele ve savaş- ortaya çıkışında oyunun son derece etkin bir rol oynadığını, Doğu ve Batı dünyasına ilişkin zengin tarihsel bilgi ve belgelere dayanarak gösterir 4.
- Oyun-ciddiyet karşıtlığı 4. Huizinga, oyun-ciddiyet karşıtlığını reddeder ve bunu örneklerle destekler 4.
Homo Ludens adlı kitap, 1938 yılında yayımlanmıştır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: