• Buradasın

    Görsel Sanatlar dersi için hangi siteler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görsel sanatlar dersi için aşağıdaki siteler önerilebilir:
    1. Drawspace: Çizim yeteneklerini geliştirmek için çeşitli kurslar ve PDF'ler sunan bir site 12.
    2. Artyfactory: Ücretsiz çizim dersleri ve kategorilere ayrılmış eğitim materyalleri sunan bir platform 12.
    3. Academy of Art University: Portre çizimi üzerine flash tabanlı video dersler sunan bir site 1.
    4. Rate My Drawings: Çizimlerinizi paylaşıp kullanıcıların değerlendirmesine sunabileceğiniz bir sanat topluluğu 1.
    5. Daily Sketch Challenge: Her gün yeni bir çizim konusu sunarak çizim alışkanlığı kazandırmayı amaçlayan bir site 1.
    Ayrıca, YouTube ve Pinterest gibi genel amaçlı platformlarda da çizim öğreticileri ve ilham verici görseller bulunabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görsel sanatlar dersi neden önemlidir?

    Görsel sanatlar dersi önemlidir çünkü: 1. Yaratıcılığı Geliştirir: Öğrencilerin hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını hızlı bir şekilde geliştirir. 2. Estetik Duyarlılık Kazandırır: Estetik bilinç ve duygusal gelişim sağlar. 3. Kendini İfade Etme Becerisi: Sanat, çocukların ve gençlerin kendilerini ifade edebilmeleri için etkili bir araçtır. 4. Zihinsel Gelişimi Destekler: Görsel sanatlar, çocukların zihinsel gelişimlerine ve motor becerilerine katkı sağlar. 5. Kültürel Mirası Tanıtır: Farklı kültürleri ve sanat eserlerini tanıyarak, kültürel mirasa değer vermeyi öğretir. 6. Eleştirel Düşünme Yeteneği: Sanat eserleri üzerinde tartışma ve analiz yaparak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.

    Görsel sanatlar dersi uygulama planı nasıl hazırlanır?

    Görsel Sanatlar dersi uygulama planı hazırlarken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğrenme Hedefleri: Öğrencilerin ders sonunda ne öğreneceklerini net bir şekilde belirleyin. 2. Materyaller: Sanat etkinliği için gerekli malzemelerin listesini hazırlayın. 3. Giriş: Dersin konusunu ilgi çekici bir şekilde tanıtın. 4. Öğretici Adımlar: Öğrencilere rehberlik edecek etkinlikler dizisi planlayın. 5. Değerlendirme: Öğrencilerin anlayışını değerlendirme yöntemlerini belirleyin. 6. Uzantılar: Daha fazla keşif için ek aktiviteler ekleyin. 7. Uyarlamalar: Farklı öğrenciler için değişiklikler planlayın. 8. Kapanış: Öğrenmeyi pekiştirmek için sonuç etkinliği planlayın. 9. Yansıma: Ders sonrası değerlendirme ve kendini yansıtma için zaman ayırın. Görsel Sanatlar dersi uygulama planı için aşağıdaki kaynaklar da kullanılabilir: orgm.meb.gov.tr. avys.omu.edu.tr. fsmli.com.

    Görsel sanatlar dersi mimari öğeler nasıl yapılır?

    Görsel sanatlar dersinde mimari öğelerin nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, görsel sanatlar dersinde mimari yüzeylerde çalışma yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Malzeme seçimi. Motif aktarımı. Oyma işlemi. Kompozisyon oluşturma. Ayrıca, iki boyutlu görsel sanatlar çalışmalarında desen çizme, resim yapma ve baskı resim yapma gibi beceriler geliştirilebilir.

    Görsel sanatlar nelerdir?

    Görsel sanatlar, göze hitap eden ürünler çıkaran sanat dallarını kapsar. İşte bazı görsel sanat dalları: Resim sanatı: Yağlı boya, suluboya, guaj boya, pastel gibi tekniklerle yapılan eserler. Heykel sanatı: Taş, mermer, bronz, kil veya ahşap gibi malzemelerden yapılan üç boyutlu eserler. Fotoğrafçılık: Portre, manzara, sokak, belgesel gibi farklı türlerde fotoğraflar. Grafik sanatı: Karikatür, illüstrasyon, animasyon gibi çalışmalar. Seramik ve cam sanatı: Kilin şekillendirilmesi ve fırınlanmasıyla yapılan eserler. Özgün baskı sanatı: Ağaç baskı, serigrafi, taş baskı, gravür gibi teknikler. Video sanatı: Görüntü, ses ve hareket kullanarak oluşturulan eserler.

    Görsel sanatlar dersi için hangi materyaller kullanılır?

    Görsel sanatlar dersinde kullanılan bazı materyaller: Boya ve fırçalar: Akrilik boya, yağlı boya, suluboya, pastel boya, kuru boya, akrilik boya fırçası, sulu boya fırçası. Kağıt ve tuval: Farklı gramajlarda ve dokularda kağıt, 35x50 resim kağıdı, resim defteri, fon kartonu, 35x50 tuval. Kalemler: Resim kalemi, 2B-4B resim kalemi, siyah pilot kalem. Yapıştırıcılar: Tutkal, pirit yapıştırıcı, uhu tac patafix. Diğer malzemeler: Makas, 30 cm'lik cetvel, grapon kağıdı, ıslak mendil, plastik tabak. Heykel malzemeleri: Kil, taş, ahşap, metal, cam. Baskı teknikleri: Litografi, taş baskı, linolyum kesimi, serigrafi. Dijital araçlar: Fotoğraf makinesi, tablet, akıllı tahta. Gerçek nesneler ve örnekler: Sanatçı katalogları, tıpkıbasımlar, pazıl/bulmacalar, gerçek nesneler.

    Görsel sanatlar dersi için boyama çalışmaları nelerdir?

    Görsel sanatlar dersi için boyama çalışmaları şunlardır: 1. Yönergeli Boyama: Öğrencilere belirli renk ve bölgelere ilişkin yönergeler verilerek boyama yapmaları sağlanır. 2. Tematik Boyama Sayfaları: Doğa, hayvanlar, geometrik şekiller gibi çeşitli temalara sahip boyama sayfaları kullanılabilir. 3. Pastel Boya Çalışmaları: Pastel boya tekniği ile resim yapma, renklerin yatay tutularak uygulanması gibi özel teknikler içerir. 4. Üç Boyutlu Çalışmalar: Kesme, yapıştırma, elle şekillendirme gibi tekniklerle origami, kil ile şekillendirme gibi üç boyutlu çalışmalar yapılabilir. 5. Mozaik ve Püskürtme Çalışmaları: Mozaik ve püskürtme teknikleri ile boyama etkinlikleri de gerçekleştirilebilir.

    Görsel sanatlar dersi için hangi etkinlikler yapılabilir?

    Görsel sanatlar dersi için çeşitli etkinlikler yapılabilir: 1. Agamograph Tekniği: Türk bayrağı veya diğer temalar üzerine agamograph tekniği ile boyama ve katlama çalışmaları. 2. İnsan Yüzü Şablonları: İnsan yüzü ve yüz organlarını içeren siyah beyaz şablonlar ile boyama. 3. Böcek Yapma Etkinliği: Boyayıp kestikten sonra kendi böceklerini oluşturma. 4. Müze ve Sanat Galerisi Ziyaretleri: Müze, ören yeri veya sanat galerilerine planlı ziyaretler. 5. Üç Boyutlu Çalışmalar: Origami, kil ile şekillendirme gibi teknikler kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapma. 6. Sanat Eseri Analizi: Sanat eserlerini basitten karmaşığa doğru eser eleştirisi yöntemi ile inceleme. 7. Doğa Gözlemleri: Doğayı gözlemleyerek, doğada gördükleri varlıkları resimleme.