• Buradasın

    Dan Harmon hikaye çemberi kaç adım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dan Harmon'un Hikaye Çemberi sekiz adımdan oluşur 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hikaye çemberi nedir?

    Hikaye çemberi, Dan Harmon tarafından geliştirilen ve hikaye, dizi veya kitap kurgusu yaparken kullanılan bir tekniktir. Bu teknik, bir "DÜZEN-KAOS" döngüsünden oluşur ve sekiz adımdan oluşur: 1. Sen (You): Karakterin tanınmaya başlandığı aşama. 2. İhtiyaç (Need): Karakterin bir şeylerin ters gittiğini fark ettiği ve bir çatışma yaşadığı aşama. 3. Git (Go): Karakterin düzeni değiştirmek için harekete geçtiği aşama. 4. Arama (Search): Karakterin ihtiyaç duyduğu şeyi aradığı aşama. 5. Bulmak (Find): Karakterin aradığını bulduğu ve artık savaşma zamanının geldiği aşama. 6. Almak (Take): Karakterin istediğini aldığı ama bir bedel ödediği aşama. 7. Geri Dönmek (Return): Karakterin fikirleri değiştiği ve ödediği bedelle bir kez daha yüzleştiği aşama. 8. Değişim (Change): Karakterin kaostan yeni bir düzen kurduğu ve olgunlaştığı aşama. Ayrıca, hikaye çemberi bir eğitim yöntemi olarak da kullanılabilir ve çocukların hayal gücünü ve işbirliği becerilerini geliştirmek için hikaye anlatımında uygulanabilir.