• Buradasın

    Çıktım Erik Dalına kimin şerhi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Çıktım Erik Dalına" şiirinin şerhi, Niyâzî-i Mısrî tarafından yapılmıştır 12.
    Şiir ayrıca, Şeyhzâde Müslihüddin Efendi, İsmail Hakkı Bursevî, İbrahim Hâs, Şeyh Ali Nakşbendî en-Nevrekanî ve meçhul bir müellif tarafından da şerh edilmiştir 2.
    Modern dönemde ise şiirin şerhini Bekir Sıdkî Visâlî, Şevket Turgut Çulpan, Ahmet Kabaklı, İsmail Yakıt ve Haydar Murad Hepsev gibi isimler ele almıştır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çıktım erik dalına anda yedim üzümü şerhi nedir?

    Çıktım Erik Dalına Anda Yedim Üzümü şiirinin şerhi, şiirdeki her bir beytin tasavvufi ve sembolik anlamlarını açıklar. Bazı beyitlerin şerhi: Birinci beyit: "Çıktım erik dalına, anda yedim üzümü". İkinci beyit: "Bostan ıssı kakıyup der ne yersin kozumu". Şiir, farklı mutasavvıflar tarafından şerh edilmiştir, bunlar arasında Niyâzî-i Mısrî, İsmail Hakkı Bursevî ve İbrahim Hâs bulunur. Şiirin bilinmeyen bir şerhi, Süleymaniye Kütüphanesi'nde "Yûnus Emre'nin Dokuz Beytine Şerh /Haydar Şah" adıyla kayıtlıdır.

    Çıktım Erik Dalına şiiri ne anlatmak istiyor?

    Yunus Emre'nin "Çıktım Erik Dalına" şiiri, tasavvufi ve sembolik bir anlatımla çeşitli kavramları işler: Erik: Şeriat, zahiri bilgiyi temsil eder. Üzüm: Tarikat, bâtıni bilgiyi ifade eder. Ceviz (Koz): Hakikat, öz bilgiyi simgeler. Şiirde, bir kişinin şeriattan giderek tarikat veya hakikat yoluna ulaşmaya çalışmasının yanlış olduğu, her birinin ayrı yöntemler gerektirdiği anlatılır. Şiirde ayrıca, erenler meclisine katılmanın ve bu meclislerde yapılan sohbetlere katılmanın önemi de işlenir. Bu yorumlar, şiirin sembolik ve tasavvufi yapısına dayanan yorumlardır; şiirin seküler bir kültürle okunduğunda felsefi bir derinliğe sahip olduğu ve taşıdığı sembollerin dini değil, edebi ve estetik değerler içinde çözümlenmeye elverişli olduğu da belirtilmektedir.