Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Animasyonun 12 ilkesi, 1981 yılında Disney'de çalışan animasyon sanatçıları Ollie Johnston ve Frank Thomas tarafından tanıtıldı 13. Bu ilkeler, gerçekçi ve etkileyici animasyonlar oluşturmak için temel kılavuzlardır 2. İşte bu ilkeler:
- Squash and Stretch (Sıkıştırma ve Uzatma) 123. Nesnelere ağırlık ve esneklik hissi vermek için kullanılır 12.
- Anticipation (Beklenti) 23. İzleyiciye olacaklar için hazırlık yapma imkanı tanır 5.
- Staging (Sahneleme) 25. Sahneyi izleyicinin olayı anlamasını kolaylaştıracak şekilde kurmayı içerir 5.
- Straight Ahead Action & Pose to Pose (Düz Eylem ve Pozdan Poz) 25. Hareketi canlandırmak için iki farklı yaklaşımdır 5.
- Follow Through & Overlapping Action (Takip Etme ve Çakışan Eylem) 25. Ana hareketi takip eden ikincil hareketler oluşturmayı içerir 5.
- Slow In and Slow Out (Yavaş Giriş ve Yavaş Çıkış) 123. Hareketlerin genellikle yavaş başlayıp hızlanarak devam etmesi ve durmadan önce tekrar yavaşlaması anlamına gelir 2.
- Arcs (Yaylar) 23. Hareketleri doğal hissettirmek için belirli bir aksiyon rotası izler 3.
- Secondary Action (İkincil Eylem) 25. Ana eyleme ikincil hareketler eklemeyi içerir 5.
- Timing (Zamanlama) 25. Her hareketin zamanlamasını belirleyerek ritim ve tempo duygusu yaratmayı içerir 5.
- Exaggeration (Abartma) 15. Hareketleri veya ifadeleri daha anlamlı hale getirmek için kullanılır 5.
- Solid Drawing (Katı Çizim) 25. Üç boyutlu nesnelerin yanılsamasını yaratmayı içerir 5.
- Appeal (Çekicilik) 15. Görsel olarak çekici karakterler ve ortamlar yaratmayı içerir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: