• Buradasın

    YKTS kaydı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yükümlü Kayıt ve Takip Sistemi (YKTS) kaydı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Yetki Alımı: Herhangi bir gümrük müdürlüğünden yetki alınmalıdır 3.
    2. Sisteme Giriş: "uygulama.gtb.gov.tr" adresi üzerinden "FirmaVekalet" linki ile sisteme giriş yapılır ve gümrük idaresi tarafından verilen "BİLGE Kullanıcı Kodu ve Şifresi" ile "Mükellef" butonu seçilerek giriş yapılır 1.
    3. Firma ve Gerçek Kişi Kaydı: Vergi numarası veya TC kimlik numarası girilerek "sorgula" butonuna basılır ve MERSİS'ten bilgiler otomatik olarak yüklenir 1. Birden fazla kayıt gelmesi halinde, firma merkezine ait MERSİS numarası seçilmelidir 1.
    4. Bilgi Girişi: Elektronik posta adresi, sabit ve cep telefonu numaraları gibi zorunlu alanlar doldurulmalıdır 1.
    5. Onay: Kaydın onaylanması için herhangi bir gümrük müdürlüğüne başvurulmalıdır 3.
    Vekâlet kayıtlarının güncelleme ve iptal işlemi, kaydı ilk yapan kullanıcı tarafından yapılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    YKTS nedir?

    YKTS, Yükümlü Kayıt ve Takip Sistemi'nin kısaltmasıdır. YKTS, gümrük işlemlerini elektronik olarak yapmak isteyen gerçek veya tüzel kişilerin adres, unvan, iletişim bilgileri gibi verilerinin kaydedildiği bir sistemdir. YKTS, internet tabanlı bir sistem olup, Ticaret Bakanlığı'nın internet sitesinde yer alan e-işlemler sekmesinden erişilebilir.