• Buradasın

    Vergi dairesinde kanuni merkez nasıl bulunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi dairesinde kanuni merkezin nasıl bulunacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, kanuni merkez ile ilgili şu bilgiler değerlendirilebilir:
    • Kanuni merkez, vergiye tabi kurumların esas nizamname veya mukavelenamelerinde veya teşkilat kanunlarında gösterilen merkezdir 1.
    • Firmanın kanuni merkezi, vergi dairesinde kayıtlı merkez adresidir 2. Bu nedenle, e-fatura işlemleri de kanuni merkez adresine bağlı olarak yapılır 2.
    • Firmanın e-fatura mükellefliğine dahil olması için kanuni merkezinin vergi dairesine bildirilmiş olması gerekir 2.
    Ayrıca, vergi dairelerinin yetki alanı, kurulduğu ilçenin idari sınırları ile çevrelenir 45. Birden çok vergi dairesi kurulmuş olan il ve ilçe merkezlerinde yetki alanı sınırları Maliye Bakanlığınca belirlenir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İş merkezi ve kanuni merkez aynı şey mi?

    İş merkezi ve kanuni merkez aynı şey değildir, ancak tanımları birbirine yakındır. Kanuni merkez, şirketin ana sözleşmesinde belirtilen, ticaret siciline tescil edilen ve vergi dairesine bildirilen faaliyet merkezidir. İş merkezi, iş bakımından işlemlerin fiilen toplandığı ve yönetildiği merkezdir. Genel olarak tüzel kişilerin kanuni ve iş merkezleri aynı yerde olsa da farklı yerlerde olması mümkündür.

    Kanuni merkez ne demek?

    Kanuni merkez, vergiye tabi kurumların esas nizamname veya mukavelenamelerinde, teşkilat kanunlarında veya tüzüklerinde gösterilen merkezdir. Ayrıca, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 156. maddesinde tanımlanan işyeri tanımına da girmektedir. Kanuni merkez, aynı zamanda bir şirketin hukuki olarak kurulu olduğu, resmi işlemlerini gerçekleştirdiği ve yasal olarak faaliyet gösterdiği merkez adresidir.

    Vergi Dairesi hangi adrese göre belirlenir?

    Vergi dairesi, mükellefin ikametgah veya iş yeri adresine göre belirlenir. Ancak, Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi dairelerinin yetki alanı ile vergi türleri, meslek ve iş grupları itibarıyla mükelleflerin bağlı olacakları vergi dairesini belirlemeye yetkilidir.

    Vergi Dairesinde hangi işlemler yapılır kısaca?

    Vergi dairesinde yapılan bazı işlemler: Adres değişikliği bildirimi. Bildirim yapma (örneğin, vergi çeşidinde veya yükümlülükte değişiklik olduğunda). Vergi borcu sorgulama ve ödeme. Belge gönderme (fiziki olarak yapılması gereken işlemler). Vergi levhası alma. Beyanname verme. Pasaport harcı ödeme. Günümüzde birçok işlem İnternet Vergi Dairesi üzerinden de gerçekleştirilebilir.

    Gelir İdaresi Başkanlığı ve vergi daireleri nereye bağlıdır?

    Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), Türkiye Cumhuriyeti Hazine ve Maliye Bakanlığı'na bağlıdır. Vergi daireleri ise, GİB'in taşra teşkilatı olarak 29 ilde örgütlenmiş 30 Vergi Dairesi Başkanlığı ile 52 İl Defterdarlıkları bünyesinde yer almaktadır.

    E-fatura kanuni merkez ne yazılır?

    E-fatura başvurusunda "kanuni merkez" alanına şirketin bulunduğu il yazılmalıdır. Kanuni merkezden maksat, vergiye tabi kurumların esas nizamname veya mukavelenamelerinde veya teşkilat kanunlarında gösterilen merkezdir.

    Vergi dairesi sorgulama nasıl yapılır?

    Vergi dairesi sorgulaması için iki ana yöntem kullanılabilir: 1. İnternet Vergi Dairesi (İVD) üzerinden: intvrg.gib.gov.tr adresine gidilir. T.C. kimlik numarası, e-Devlet bilgileri veya kullanıcı kodu ve şifre ile giriş yapılır. Ana sayfada yer alan "Borç Bilgilendirme Sistemi"ne giriş yapılarak vergi borcu sorgulanabilir. 2. e-Devlet Kapısı üzerinden: turkiye.gov.tr adresine gidilir. e-Devlet şifresi, mobil imza, elektronik imza veya T.C. kimlik kartı ile giriş yapılır. Gelir İdaresi Başkanlığı'na ait "Vergi Borcu Sorgulama" hizmeti kullanılır.