• Buradasın

    TPS belgesi nereden alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TPS (Tek Pencere Sistemi) belgeleri, e-Devlet Kapısı üzerinden Ticaret Bakanlığı'nın Tek Pencere hizmeti ile alınabilir 1.
    Ayrıca, TPS-OIC Menşe İspat Belgesi gibi belirli belgeler, İstanbul Ticaret Odası gibi yetkili kuruluşlardan da temin edilebilir 24.
    Belge başvurularının ilgili firma veya kurumların e-imza yetkisine sahip kişileri tarafından yapılması gerekmektedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    TPS nedir e-belge?

    TPS (Tek Pencere Sistemi), ithalat, ihracat ve transit işlemlerinde gerekli olan belgelerin tek bir noktadan temin edilmesini ve gümrük işlemlerinin tek bir başvuru üzerinden yürütülmesini sağlayan elektronik bir platformdur. E-belge ise, Tek Pencere Sistemi üzerinden düzenlenen ve elektronik ortamda iletilen belgeleri ifade eder. TPS kapsamında işlem gören bazı e-belge örnekleri şunlardır: TPS-GTHB Uygunluk Yazısı (Bitki Karantinası); TPS(Bitki Sağlık Sertifikası); Geri Gelen Eşya Belgesi (ETGB).

    E-devlet TPS sorgulama nasıl yapılır?

    E-devlet üzerinden TPS (Tek Pencere Sistemi) sorgulaması yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet Kapısı'na giriş yapın. 2. Ticaret Bakanlığı menüsüne tıklayın. 3. Tek Pencere Sistemi hizmetine ilişkin linke tıklayın. Alternatif olarak, Ticaret Bakanlığı'nın internet sitesinde yer alan link üzerinden de sisteme erişebilirsiniz. E-Devlet Tek Pencere hizmeti başvurusu sonucunda, Ticaret Bakanlığı sistemi tarafından 23 haneli bir Belge ID Numarası üretilir ve bu numara mükellef ekranlarına ve ilgili kuruma iletilir. Tek Pencere Sistemi'ne giriş yetkisi alabilmek için ayrıca Gümrük Müdürlükleri'nden yetki almak gereklidir.