Buradasın
Ticaret sicili şube kapanış kararı nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ticaret sicili şube kapanış kararı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Yönetim Kurulu Kararı: Şube kapanış kararı, yönetim kurulu tarafından alınmalıdır 12.
- Noter Onayı: Alınan karar, noterde onaylanmalıdır 12.
- MERSİS Başvurusu: MERSİS sistemine girilerek "Terkin" bölümünden şube kapama işlemleri için gerekli bilgiler girilmelidir 1.
- Ticaret Sicili Müdürlüğü Başvurusu: Sistem tarafından verilen onay kodu ile birlikte ticaret sicili müdürlüğüne bir dilekçe yazılmalıdır 1.
- Onay ve Bildirim: Ticaret sicili müdürlüğü kapanışı onayladıktan sonra, barkodlu bir belge onayı gelir ve kayıtlı cep telefonuna bildirim gelir 1.
- Yazarkasa Pos Cihazı: Onay geldikten sonra yazarkasa pos cihazından son fişe ait tutanak alınmalı ve pos cihazı merkezi aranarak geçici kapama tutanağı ve cihazların ruhsatları teslim edilmelidir 1.
- Vergi Dairesi Bildirimi: İnternet Vergi Dairesi üzerinden şube kapanış işlemleri vergi dairesine bildirilmelidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: