• Buradasın

    Televizyonda yanıltıcı reklam yapan kanala ne ceza verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Televizyonda yanıltıcı reklam yapan kanala, Türkiye Reklam Kurulu tarafından çeşitli cezalar uygulanabilir 12:
    1. İdari Para Cezası: Reklam Kurulu, yanıltıcı reklam için idari para cezası verebilir 13.
    2. Reklamın Yayından Kaldırılması: Yanıltıcı olduğu tespit edilen reklamın yayından kaldırılması kararı alınabilir 13.
    3. Diğer Cezai İşlemler: Yanıltıcı reklamın süreklilik arz etmesi durumunda, daha ağır cezai yaptırımlar gündeme gelebilir 1.
    Ayrıca, yanıltıcı reklamdan zarar gören tüketiciler, reklam verene karşı tazminat davası açma hakkına da sahiptir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Reklamlara neden para cezası verilir?

    Reklamlara para cezası verilmesinin bazı nedenleri: Yasal düzenlemelere aykırılık. İddiaların doğruluğunu ispatlayamama. Aldatıcı ve haksız ticari uygulamalar. Bu cezalar, Reklam Kurulu tarafından Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği çerçevesinde uygulanır.

    Aldatıcı ve yanıltıcı reklam nedir?

    Aldatıcı ve yanıltıcı reklam, tüketiciyi yanıltan veya yanıltma ihtimali olan her türlü ticari iletişimdir. Aldatıcı ve yanıltıcı reklamın unsurları: Yanlış veya yanıltıcı olması. Tüketiciyi aldatması veya aldatma ihtimalinin bulunması. Aldatıcılığın önemli nitelikte olması. Bazı aldatıcı reklam örnekleri: Ürünün olmayan özelliklerini varmış gibi göstermek; Fiyat indirimi olmadığı halde indirim varmış gibi göstermek; “Sınırlı sayıda” denilerek olmayan bir kıtlık algısı yaratmak; Rakip ürünler hakkında gerçek dışı iddialarda bulunmak.

    TV reklamları kaça ayrılır?

    TV reklamları birkaç ana kategoriye ayrılır: Bant Reklam: Ekranın yaklaşık dörtte biri kadar alanda, 8 saniye süreyle yayınlanan reklamlar. Spot Reklam: Reklam kuşakları içinde yayınlanan reklamlar. Advertorial: Programın bütünlüğü içinde, genellikle 60 veya 90 saniye süren reklamlar. Ürün Yerleştirme: Markanın, dizinin içeriğine entegre edilmesi. Logo, Altyazı ve Çerçeve Reklam: Ürün veya hizmetin altyazı, logo veya çerçeve ile tanıtılması. Ana Sponsorluk: Dizinin sponsoru olarak, izleyici kitlesiyle bağ kurma.

    Aldatıcı reklamlara ceza kim verir?

    Aldatıcı reklamlara ceza verme yetkisi, Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu'na aittir. 2025 yılı itibarıyla, Reklam Kurulu tarafından verilecek cezalar 86.358 TL ile 31.808.530 TL arasında değişmektedir.